لزوم اصلاح نحوه قیمت‌گذاری مواد اولیه در بورس

عصر معدن- عضو انجمن نوردکاران فولادی ایران گفت: اصلاح نحوه قیمت‌گذاری مواد اولیه در بورس کالا یکی از مطالبات جدی واحدهای تولیدی و نوردکاران فولادی در کشور است.;

لزوم اصلاح نحوه قیمت‌گذاری مواد اولیه در بورس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از مهر، قاسم‌خلیل خلیلی در مورد قیمت گذاری مواد اولیه در بورس کالا، اظهار کرد: در حال حاضر حدود 94 درصد قیمت تمام شده تولید محصولات فولادی در کشور مربوط به هزینه تأمین مواد اولیه است، بنابراین اصلاح نحوه قیمت‌گذاری مواد اولیه در بورس کالا یکی از مطالبات جدی واحدهای تولیدی و نوردکاران فولادی در کشور است.

    عضو انجمن نوردکاران فولادی ایران افزود: قاعده عرضه و تأمین مواد اولیه تولید محصولات و فرآورده‌های فولادی از طریق بورس کالا مثبت ارزیابی می‌شود و مورد تأیید کارآفرینان و تولیدکنندگان است اما نکته این است که روند محاسبه قیمت‌ها در بورس کالا باید کارشناسی‌شده و منطقی باشد.

    خلیلی به مشکلات عمده واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: از جمله مشکلات حال حاضر واحدهای تولیدی محصولات فولادی، جرایم سنگین تعزیراتی به واسطه اعلام عدم عرضه متناسب محصولات تولیدی در بورس کالا، از سوی سازمان تعزیرات است.

    وی ادامه داد: در حالی طی ماه‌های اخیر، واحدهای تولیدی محصولات فولادی به دلیل کمبود نقدینگی، امکان تأمین مکفی مواد اولیه را نداشته و به دنبال آن فرآورده‌های تولیدی را متناسب با میزان و حجم تعهدی خود در بورس عرضه نکرده‌اند که با جرایم سنگین از سوی سازمان تعزیراتی رو به رو شده‌اند و این جرایم، هزینه‌های ادامه فعالیت و تولید را برای این بخش از واحدهای اقتصادی سخت و دشوار کرده‌است.

    خلیلی تصریح کرد: ادامه این روند و فشارهای تعزیراتی بر کارخانه‌های نورد فولادی، تولید محصولات را با تهدید جدی در آینده نزدیک مواجه می‌کند و در پی آن، تعدیل نیروی کار و کاهش اشتغال در این صنعت بسیار محتمل است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر