کاهش عرضه آلومینیوم چین؛

تقاضا در سال ۲۰۲۲ تضعیف می شود

عصر معدن- براساس گزارش سالانه آلومینیوم منتشر شده از سوی موسسه مای استیل در ۱۸ ژانویه، انتظار می رود عرضه و تقاضای آلومینیوم اولیه در چین در سال جاری اندکی کاهش یابد.;

تقاضا در سال ۲۰۲۲ تضعیف می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از باشگاه آلومینیوم، برای عرضه داخلی آلومینیوم انتظار می رود تولید امسال به 38.65 میلیون تن برسد که اندکی کمتر از 38.87 میلیون تن در سال 2021 است. این کاهش اندک به شروع محدود ظرفیت ذوب تازه اضافه شده و از سرگیری آهسته تولید در میان تولیدکنندگانی که فعالیتشان از سال 2021 محدود شده بود نسبت داده می شود.

    سال گذشته دولت مرکزی چین مصرف انرژی و شدت انرژی در صنعت آلومینیوم را به عنوان بخشی از تلاش های پکن برای دستیابی به هدف  کربن خنثی به شدت کنترل کرد. این موضوع با راه اندازی ظرفیت های جدید ذوب آلومینیوم در مغولستان داخلی در شمال چین و سایر نقاط این کشور که از فوریه سال قبل به تعویق افتاد همزمان شد.

    علاوه بر این، از آوریل سال گذشته محدودیت شدید عرضه برق باعث شد تا بسیاری از استان ها مانند Yunnan و Guangxi و Guizhou در جنوب غربی چین شروع به فشار بر مصرف کنندگان محلی برق صنعتی برای مهار مصرف برق به ویژه در صنعتی نظیر ذوب آلومینیوم کردند.

    در نتیجه این موضوع تولید آلومینیوم در این مناطق طی ماه های بعد به طور قابل توجهی کاهش یافت و راه اندازی برخی ظرفیت های جدید ذوب در این مناطق را نیز به تعویق انداخت.

    براساس بررسی های موسسه مای استیل تا پایان سال 2021 ظرفیت ذوب آلومینیوم داخلی 38.1 میلیون تن در سال گزارش شد که 1.16 میلیون تن کاهش سالانه را شاهد بوده است. این یک نتیجه شگفت انگیز بود زیرا در آغاز سال گذشته صنعت آلومینیوم انتظار داشت که درمجموع 2.16 میلیون تن ظرفیت جدید راه اندازی شود درحالی که ظرفیت راه اندازی شده در واقع تنها حدود 620 هزار تن بود.

    برای سال 2022 و با تمرکز زمان راه اندازی در سه ماهه دوم و سوم امسال پیش بینی می شود که درمجموع حدود 1.65 میلیون تن به ظرفیت ذوب آلومینیوم جدید چین اضافه شود.

    برای تقاضای داخلی آلومینیوم در سال 2022 نیز پیش بینی می شود که صنعت ساخت و ساز چین در سال جاری به دلیل عملکرد ضعیف کلی بخش املاک و مستغلات، کمتر از این فلز سبک مصرف کند که همین امر ممکن است هرگونه افزایش در سایر بخش ها را جبران کند.

    صنعت ساختمان کشور چین معمولا 30 تا 40 درصد از کل آلومینیوم فروخته شده در بازار داخلی را مصرف می کند. در نتیجه پیش بینی می شود تقاضای کلی آلومینیوم در سال جاری حدود 39.75 میلیون تن باشد که کمی کمتر از 39.9 میلیون تن برآورد شده در سال 2021 است.

    در مجموع با توجه به عرضه، تقاضا و واردات جدید، بازار آلومینیوم چین ممکن است شاهد کاهش عرضه کمی کمتر از میزان تقاضا در سال جاری باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر