مدیرکل دفتر حراست ایمیدرو مطرح کرد:

پویایی آموزش در حوزه حراست سازمان، عاملی اثرگذار در توسعه

عصر معدن- مدیرکل دفتر حراست ایمیدرو با تاکید بر ضرورت فراگیری آموزش های لازم توسط فعالان حوزه حراست سازمان ها، اظهار کرد: حوزه حراست می تواند با تمرکز بر پویایی آموزش و به روز بودن، در تکمیل زنجیره توسعه حوزه های مختلف اقتصادی اثرگذار باشد.;

پویایی آموزش در حوزه حراست سازمان، عاملی اثرگذار در توسعه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، دکتر عزت الله میرزایی در همایش مدیران حراست شرکت های تابعه ایمیدرو افزود: حضور در دوره های آموزشی برای حوزه حراست الزامی است و این رویه به ویژه در بخش های پدافند غیرعامل در مقابل هجوم و دفاع باید مورد توجه دفاتر حراست شرکت ها قرار بگیرد.

    مدیرکل دفتر حراست ایمیدرو افزود: در بخش پدافند غیرعامل فعالان حوزه حراست باید در جهت اجرای سیاست های کلی نظام و در راستای منویات مقام معظم رهبری، افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری و اقدام لازم در زمان بحران را در شمار برنامه های خود قرار دهند.

    میرزایی با بیان اینکه کارکنان حوزه حراست، قانون را به طور دقیق اجرا کنند و اخلاق مدار باشند، گفت: فعالان این حوزه با ایجاد آرامش و نظم سازمانی، به عنوان یک مشاور برای مدیران، از قدرت پیش بینی و پیشگیری برخوردار باشند.

    وی با بیان اینکه عدم تبعیض، پاسخگویی و توجه به "تولید داخل" از دیگر عوامل موثر در پیشبرد اهداف سازمانی است، عنوان کرد: در مباحث حقوقی، حراست ها باید عضو ناظر کمیسیون ها باشند و از آخرین دستورالعمل ها و بخش نامه ها آگاهی داشته باشند.

    اجازه ریسک پذیری به مدیران

    مدیرکل دفتر حراست ایمیدرو با بیان اینکه مدیران حراست اجازه ریسک پذیری را به مدیران بدهند، گفت: در بحث صیانت با توجه به ماهیت شغلی حراست، اخبار اطلاعات فردی، اسناد طبقه بندی شده، در معرض خطر و خطا قرار خواهد گرفت.

    وی ادامه داد: با این اوصاف نیاز به پیشگیری و صیانت به امور مورد توجه باشد.

    میرزایی در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد: در حال حاضر حوزه معدن و صنایع معدنی در ایجاد ارزش افزوده و درآمد برای کشور نقش کلیدی ایفا می کند.

    وی افزود: استراتژی و توسعه زنجیره تولید از معادن می تواند به دیگر بخش ها و همچنین حوزه کشاورزی تسری پیدا کند. پیوند صنعت و معدن، خدمات و کشاورزی می توان رشد توسعه در کشور را سرعت بخشد.

    مدیرکل دفتر حراست ایمیدرو افزود: هر مسیری که این استراتژی را با حداقل ترین هزینه به سرانجام برساند، به موفقیت منجر خواهد شد.

    میرزایی گفت: معدن و صنایع معدنی از ظرفیت های قابل توجهی برخوردار است و اگر بخواهیم این توان را افزایش دهیم، گرایش به سمت تکنولوژی پیشرفته و ایجاد سیستم های مطالعاتی و تحقیقاتی امری ضروری است.

    اقدامات ایمیدرو

    وی با بیان اینکه ایمیدرو به سهم خود در سال رونق تولید، موفقیت های قابل توجهی داشته است، گفت: این سازمان میزان اکتشافات خود را تا 650 هزار کیلومتر مربع افزایش داد.

    میرزایی افزود: ارزآوری، جلوگیری از خام فروشی، تکمیل طرح های نیمه تمام، مشارکت با بخش خصوصی و تعامل سازنده با دانشگاه ها و مراکز علمی از دیگر اقدامات توسعه ای این سازمان به شمار می رود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر