در اتاق فکر معدن مطرح شد:

ایمیدرو در طرح احیای معادن کوچک، اهتمام به تسهیل امور برای بخش خصوصی دارد

عصر معدن- رییس هیات عامل ایمیدرو ضمن اعلام اینکه این سازمان در طرح احیاء معادن کوچک، اهتمام به تسهیل امور برای بخش خصوصی دارد، گفت: در طرح فوق ۱۱۵۴ معدن در قالب ۱۱۵ پروژه برای تامین زیرساخت مورد توجه است.;

ایمیدرو در طرح احیای معادن کوچک، اهتمام به تسهیل امور برای بخش خصوصی دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، خداداد غریب پور که در نشست "اتاق فکر معدن" سخن می گفت، افزود: در بخش اقدامات ساختاری احیا معادن کوچک مقیاس با کمک شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، رفع موانع و مشکلات اداری، تامین مالی، ایجاد و توسعه بازار محصولات معدنی و امور حقوقی و مشاوره ای مورد توجه است.

    تفاهم نامه همکاری با دانشگاه ها و مراکز علمی

    وی با اشاره به مشارکت دانشگاه ها و مراکز علمی در این طرح گفت: تاکنون 14 تفاهم نامه سرمایه گذاری، هفت تفاهم نامه پژوهشی و آموزشی، پنج تفاهم نامه تامین مالی و 2 تفاهم نامه مرتبط با استارت آپ ها به منظور توسعه معادن کوچک به امضا رسیده است.

    راه اندازی 42 معدن در طرح فعال سازی معادن کوچک

    رییس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اقدامات اجرایی در طرح احیاء، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس عنوان کرد: تاکنون 4496 معدن غیرفعال شناسایی شده که از این تعداد 1076 معدن در قالب 215 پروژه مورد بررسی قرار گرفت.

    غریب پور ادامه داد: در این طرح اقدام کلینیکی بر روی 250 معدن در قالب 72 پروژه انجام شد که از این تعداد احیاء 42 معدن در قالب 28 پروژه آغاز شده است.

    احیای معادن با بهره مندی از ظرفیت های بخش خصوصی

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سیاست ایمیدرو، بسترسازی و تسهیل امور برای بخش خصوصی است، اظهار داشت: بنابر اصل 44 قانون اساسی مبنی بر افزایش سهم بخش خصوصی در اقتصاد، در حوزه معدن اهتمام جدی به این مهم داریم.

    وی افزود: رونق تولید در این طرح با مشارکت دولت و بخش خصوصی ممکن خواهد شد و به طور حتم تقویت این رویه در اقتصاد معدن و صنایع معدنی و کشور نیز اثرگذار خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر