وجود هزار استارتاپ معدنی در دنیا

۵۹ درصد دانش بنیان های معدنی ایران مشکل توسعه بازار دارند

عصر معدن- مجری طرح ایجاد زیست‌بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی گفت: ۵۹ درصد از شرکت های دانش بنیان حوزه معدن در ایران توسعه بازار و ۲۸ درصد هم تامین منابع مالی را مشکل خود عنوان کرده اند.;

۵۹ درصد دانش بنیان های معدنی ایران مشکل توسعه بازار دارند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از برنا، رویداد همرسانی تبلور ایده های فناورانه در معادن و صنایع معدنی امروز (دوشنبه 16 آبان) در ایمیدرو و با معرفی 4 محصول در بخش HSE برگزار شد.

    حسین منصوری مجری طرح ایجاد زیست‌بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی در این مراسم اظهار داشت: برای سومین رویداد دایان  40 شرکت دانش بنیان در حوزه معدنی از سوی معاونت علمی ریاست جناوری که برخی مسایل و مشکلات حوزه HSE را شناسایی کرده بودند به امیدرو معرفی شد که طرح های آنان را بررسی کردیم؛ در مرحله اول به 10 شرکت دانش بنیان رسیدیم و سپس به 4 شرکت که ایده های برتر داشتتد رسیدیم ولی ایده های این شرکت ها خیلی کارساز نبوده و نتوانسته بودند مشکلات را به خوبی شناسایی کرده و رفع مشکل کنند.

    وی افزود: یک میلیون و 100 هزار استارتاپ در دنیا وجود دارد که فقط هزار استارتاپ معدنی داریم؛ تعداد کم استارتام های معدنی چالش بزرگی است.

    مجری طرح ایجاد زیست‌بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی تصریح کرد: 59 درصد از شرکت های دانش بنیان حوزه معدن در ایران توسعه بازار و 28 درصد هم تامین منابع مالی و بقیه هم نیروی انسانی را مهم ترین دغدغه خود عنوان کرده اند‌.

    منصوری گفت: متاسفانه نیاز معدن به خوبی توسط شرکت های دانش بنیان ایرانی احصا نشده و به همین دلیل باعث خروج متخصصان از کشورمان شده است ولی اگر در حوزه نوآوری و فناوری همت کنیم می توانیم جلوی مهاجرت نخبگان را بگیریم؛ به دلیل همین مهاجرت ها برخی شرکت های دانش بنیان دغدغه نیروی انسانی دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر