دولت ها تاجران خوبی نیستند

عصر معدن- رییس هیات مدیره گروه صنعتی و معدنی زرین ، درخصوص خروج امریکا از برجام و تاثیرآن بر بازار ایران گفت: به نظر بنده وزیر امورخارجه کشور طی این مدت اقدامات خوبی انجام داد و مذاکرات گسترده ای با تیم تصمیم گیرنده برای مشخص شدن شرایط ایران درباره تحریم‌ها انجام داد.;

دولت ها تاجران خوبی نیستند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳:۰۰

    ابراهیم جمیلی در گفت وگو با «عصرمعدن» با بیان این مطلب افزود: حال با خروج امریکا از برجام، لازم است تا در داخل کشور زمینه سازی و آگاه شدن مردم برای شرایط جدید انجام شود. از طرفی نباید خروج امریکا از برجام با وقوع یک فاجعه مقایسه شود زیرا در این 40سال اتفاقات بزرگتری در کشور رخ داده، پس ما باید تدابیر خود را برای شرایط جدید در کشور اتخاذ کنیم و دولت نیز مردم را از این شرایط آگاه کند و از آنها کمک بخواهد.
    به گفته وی، عدم شفاف سازی باعث بیشتر شدن ابهامات شده و به طور قطع اعتبار مسئولان پیش مردم کم می‌شود از طرفی جدای از موضوع برجام، موضوع ناراحت کننده برای عموم جامعه فساد اداری، اختلاس و... اتفاقاتی است که در اقتصاد کشور رخ داده و باعث می‌شود مردم حتی اعتماد خود را به بانک‌ها نیز از دست بدهند.
    رییس خانه اقتصاد ایران، در ادامه سخنانش درباره اینکه آیا بخش خصوصی می‌تواند به شفاف‌سازی در بخش معدن و صنایع معدنی کمک کند نیز اظهار کرد: در ابتدا باید بگویم تمامی دنیا دولت‌ها تولیدکننده یا تاجران خوبی نیستند. زیرا هزینه تمام شده محصول برای آنها بالا رفته و منجر به فساد می شود.
    وی افزود: اما فعالان بخش خصوصی برای شفاف سازی می توانند اقدامات خود در هر زمینه ای از جمله دریافت تسهیلات را از اطلاع رسانی کرده و از سوی مسئولان نیز نظارت عمومی بر کار آنها وجود داشته باشد تا شرایط در جامعه بهبود یافته و شفاف سازی جزیی از زندگی روزمره شود.
    جمیلی ادامه داد: درواقع  ایجاد یک فضای امن ذهنی برای عموم جامعه می‌تواند منجر به درآمدزایی شود. این درحالی است که اکنون حساب های بانکی اجاره ای جای خود را به کارت‌های بانکی یکبار مصرف می‌دهد و نباید بگذاریم که شفافیت اقتصادی از بین برود. ما باید ارزش کارخوب را درکشور بشناسیم. کسانی که درست کار می‌کنند باید تشویق شوند.‎

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر