صدور مجوز برای معدن بزرگ اورانیوم در هاله‌ای از ابهام

عصر معدن- دولت اسپانیا تصمیم گرفته‌ است مجوزهای لازم برای افتتاح تنها معدن اورانیوم در اتحادیه اروپا در نزدیکی سالامانکا را صادر نکند. این اقدام با ضربه‌ای جدی به شرکت معدن استرالیایی برکلی Energia ( BKY.AX ) برخورد می‌کند.;

صدور مجوز برای معدن بزرگ اورانیوم در هاله‌ای از ابهام
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» این پروژه در اوایل سال 2013 به تصویب اولیه رسید، اما از آن زمان با مخالفان محلی مواجه شده است.
    برکلی سپس توقف خرید سهام خود را تقاضا کرد، زیرا ارزش سهام در ساعات کار تجاری استرالیا به 29درصد کاهش یافت و به معدن سالامانکا نیز اشاره داشته است.
    این شرکت از بورس اوراق بهادار استرالیا خواست تا معاملات را که در تاریخ 19 اکتبر منتشر شده تا زمان آغاز کار در 19 اکتبر که طبق آن نامه به ناظر فرستاده شده، تعلیق کند.
    برکلی گفت که هیچ توجه رسمی از سوی شورای امنیت هسته‌ای یا بخش دولتی دیگر در ارتباط با برنامه‌های خود برای باز کردن این معدن دریافت نکرده و با مقامات اسپانیا تماس گرفته و به دنبال شفاف‌سازی با مقامات اسپانیا بوده‌است.
    این شرکت گفت: به محض دریافت پاسخ ، اعلامیه‌ای صادر خواهد کرد.
    برکلی در روز سه‌شنبه گفته بود هنوز مطمئن است که دو مجوز اصلی مورد نیاز معدن برای شروع عملیات - یک مجوز ساختمانی محلی و اجازه داده‌ شده توسط دولت برای رسیدگی به ضایعات رادیو اکتیو –داده شود، هر چند که این کار باعث کاهش عملیات‌های شرکت محلی موجود خواهد شد.
    وزارت انرژی و محیط‌زیست اسپانیا نیز از اظهار نظر خودداری کرد و شورای امنیت هسته‌ای نیز هیچ اظهار نظر فوری در این زمینه نداشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر