سرمایه گذاری شرکت های بزرگ در یک طرح ملی با راهبری ایمیدرو

تامین نیاز صنایع معدنی به آب، با رونمایی از " اَبَر پروژه" انتقال آب خلیج فارس

عصر معدن- "اَبَر پروژه" انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران از جمله‌ طرح‌های کلان ملی است که با هدف تامین آب مصرفی در بخش صنعت و سپس شرب طراحی شده است.;

تامین نیاز صنایع معدنی به آب، با رونمایی از " اَبَر پروژه" انتقال آب خلیج فارس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، هدف عمده طرح، شیرین ‌سازی و انتقال آب نمک زدایی شده، توسط سه خط انتقال از خلیج ‌فارس به صنایع استان های هرمزگان، کرمان و یزد، تامین بخشی از نیازها و مصارف آب مجتمع‌های تولیدی در حال بهره‌برداری و طرح‌های توسعه مجتمع‌های معدنی و صنعتی، گل گهر، مس سرچشمه و چادرملو است.

    مسیر خط انتقال از غرب بندرعباس شروع و بعد از تامین آب مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر به طرف مجتمع مس سرچشمه ادامه یافته و در نهایت به صنایع فولادی و معدنی استان یزد منتهی می‌شود.

    راهبری ایمیدرو و سهامداری شرکت های بزرگ

    این پروژه با راهبری ایمیدرو است و شرکت های گل گهر، ملی مس و چادرملو سهامداران این طرح بزرگ هستند.

    قطعه نخست انتقال آب از تاسیسات آب شیرین کن گل گهر به طول 300 کیلومتر خواهد بود. قطعه دوم انتقال از گل گهر به مس سرچشمه به طول 150 کیلومتر و همچنین قطعه سوم انتقال از مس سرچشمه تا صنایع فولادی اردکان 360 کیلومتر و انشعاب صنایع معدنی چادرملو 150 کیلومتر خواهد بود.

    این گزارش می افزاید، در بخش تاسیسات آب شیرین کن در فاز نخست به مقدار 180 میلیون متر مکعب در سال و ظرفیت تولید آن سالانه 650 میلیون متر مکعب خواهد بود.

    سرمایه گذاری بیش از 11 هزار میلیارد تومانی

    سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده جهت اجرای این طرح بزرگ ملی بالغ بر 11 هزار میلیارد تومان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر