کم رونقی بازار طلا

عصر معدن- یک کارشناس بازار طلا و سکه با اشاره به کاهش حباب سکه به کمتر از ۱۰۰ هزار تومان گفت: بازار در بهترین زمان خود به سر می‌برد اما نسبت به سال‌های گذشته از رونق کمتری برخوردار است و مصنوعات طلا در رکود به سر می‌برد.;

کم رونقی بازار طلا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، محمد کشتی آرای  در رابطه با وضعیت هفته گذشته بازار طلا و سکه گفت: در هفته گذشته به واسطه طرح تغییر نرخ بهره بانکی آمریکا بازارهای جهانی با شوک قیمتی قابل توجهی روبرو شدند که انس جهانی از این قاعده مستثنی نبود و با کاهش 25 تا 30 دلاری مواجه شد.

    این کارشناس بازار طلا و سکه ادامه داد: در روز جاری بازار جهانی طلا با انتخاب روند صعودی بار دیگر به محدوده قیمتی 1430 دلار رسید.

    وی خاطرنشان کرد: بازار طلا و سکه در هفته گذشته شاهد ثبات نسبی بود و نوسانات رو به کاهش بازار ارز بعد از دو سال منجر به کاهش میزان حباب سکه به کمتر از 100 هزار تومان شد و این موضوع عاملی بود تا قیمت سکه در محدوده منطقی قرار گیرد.

    کشتی آرای بیان کرد: میزان و شرایط داد و ستد گواه آن را دارد که میل به سرمایه گذاری و خرید در راستای کسب سود به شدت کاهش یافته است، از این رو می‌توان مدعی شد معاملات کاملاً واقعی و قیمت‌ها دارای ثبات نسبی بوده است.

    این کارشناس بازار طلا و سکه با اشاره به تجربه سال‌های گذشته بازار گفت: بازار در بهترین زمان سنتی خود قرار گرفته زیرا در تابستان حجم سفر ایرانیان مهاجرت کرده به کشور افزایش می‌یابد و از سوی دیگر به ایام محرم نزدیک می‌شویم اما تمام این موارد در حالی بیان می‌شود که بازار نسبت به سال‌های گذشته از رونق کمتری برخوردار است.

    کشتی آرای بیان کرد: هر قطعه سکه تمام طرح قدیم در حال حاضر 4 میلیون و 30 هزار تومان و هر قطعه سکه تمام طرح جدید 4 میلیون و 120 هزار تومان داد و ستد می‌شود که در میانه هفته ارزش این نوع سکه به 4 میلیون و 200 هزار تومان نیز رسیده بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر