ماموریت ایمیدرو، حضور در مناطق محروم است

عصر معدن- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: قیمت بالای تولید در ایران، به دلیل مالیات بر ارزش افزوده بوده و این در حالی است که برخی از تولیدکنندگان علاوه بر داشتن مشکل تامین سرمایه در گردش، از بازار غیرمتشکل پولی تامین مالی می‌کنند و این در حالی است که هزینه تامین پول این بخش بسیار بالا است.;

ماموریت ایمیدرو، حضور در مناطق محروم است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، محمد شریعتمداری در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان این مطلب ادامه داد: مهم‌ترین هدف ما در جهت حمایت از تولید، کاهش قیمت تمام شده تولید است.
    وی افزود: در سال گذشته 5800 واحد صنعتی جدید پروانه بهره برداری گرفتند، بنابراین آندسته از واحدهایی که تعطیل شده اند به دلیل بالا بودن نرخ‌های مالیات بر ارزش افزوده و کاهش نقدینگی و سرمایه در گردش بوده است.
    به عقیده وی، مالیات بر ارزش افزوده را براى کاهش قیمت تمام شده باید حذف کرد، همچنین مالیات بر در آمد را باید به حداقل رساند.
    شریعتمداری در خصوص فعالیت معادن درکشور نیز گفت: حدود ٥هزار و ٧۰۰ معدن در کشور فعال است که ممکن است بخشى از آنها به دلایلى از جمله کمبود منابع مالى غیر فعال شده باشند.
    وی افزود: در کنار این موضوع اخیرا ٤۰۰ محدوده امید بخش شناسایى و بخشى از آن توسط ایمیدرو در حال واگذارى به مردم است.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت معتقد است باید به بازار آرامش دادو ارز مورد نیاز تولید را تامین کرد.
    وی گفت: صادرات غیرنفتى در ٢ ماهه امسال ١٨.٨ میلیون تن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدى ٢١.٩ درصدى داشته است. در واقع خوشبختانه در تولید محصولات معدنى بارشد خوبى همراه بوده ایم.
    وزیر صنعت، معدن وتجارت افزود: در تولید فولاد خام شاهد رشد ١٢ درصدى بوده ایم. همچنین میزان تولید طلاى کشور به ٢٩٤ تن، بوکسیت به ٣٥ تن و باریت به ١١٣ میلیون تن رسیده است.‎
    شریعتمداری با بیان اینکه توسعه و حمایت از معادن کوچک و متوسط جزو 10برنامه اصلی دولت است در ادامه گفت: سازمان ایمیدرو و ایدرو براى حضور در مناطق محروم و ایجاد اشتغال ماموریت گرفته اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر