نیمی از کبالت جهان در دست کنگویی‌ها

عصر معدن- چندین کشور کوچک در جهان هستند که ذخایر بالایی از مواد معدنی خاص را در خود جای داده اند.;

نیمی از کبالت جهان در دست کنگویی‌ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، طبق اعلام سازمان زمین‌شناسی آمریکا، تقریبا نیمی از ذخایر کبالت جهان در جمهوری دموکراتیک کنگو (DRC)قرار دارد. این کشور مرکزی آفریقا دارای 3.5 میلیون تن کبالت از مجموع 7.1 میلیون تن ذخیره جهانی این ماده معدنی است.

    جمهوری دموکراتیک کنگو همچنین دارای ذخایر فراوان مس، الماس و قلع است و در سال 2009 مجموع ذخایر معدنی این کشور به ارزش 24 میلیون دلار برآورد شد.
    کبالت کنگو، یک فلز نقره - خاکستری  است که بیشتر در باتری‌های لیتیومی خودروهای برقی، استفاده می‌شود و بزرگترین رشد اقتصادی برای کشور را ارائه می‌دهد.
    تقاضا برای این باتری‌ها و در نتیجه کبالت، برای افزایش قابل‌توجه در آینده تنظیم شده‌ و در بازار جهانی فلزات پیش‌بینی می‌ شود باتری‌های لیتیوم - یونی تا سال  2020 ،  62درصد از باتری‌های جهان به خود اختصاص دهند که این عدد در سال 2006، تنها 20درصد بوده است. از سوی دیگر این شرکت تخمین زده‌است که در سال 2020 کبالت در سه چهارم باتری‌های لیتیوم جهان یافت خواهد شد.
    با این حال، DRC توافق کرده تا برای مقابله با جنگ، بی ثباتی سیاسی و فساد از سوی مقامات دولتی که بخش معدنکاری کنگو را تحت الشعاع قرار می دهد، این ذخایر معدنی وسیع را به توسعه اقتصادی تبدیل کند.
    در سال 2010 نیز سازمان ملل متحد، کنگو را به عنوان سومین کشور فقیر جهان در نظر گرفت و سال بعد تخمین زد بیش از 71 درصد از مردم آن در روز با کمتر از یک دلار در روز زندگی می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر