سال گذشته انجام شد؛

واگذاری پنج هزار میلیارد تومان طرح معدنی به بخش خصوصی

عصر معدن- شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران( وابسته به سازمان ایمیدرو) اعلام کرد: پارسال پنج هزار میلیارد تومان طرح با مدیریت و نظارت این شرکت در اختیار بخش خصوصی قرار گرفت.;

واگذاری پنج هزار میلیارد تومان طرح معدنی به بخش خصوصی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل لز ایرنا، سال گذشته 12 مورد برون سپاری ازجمله طلای هیرد، مجتمع پتاس خور و بیابانک و بخشی از معدن جانجا توسط این شرکت انجام شد و با سرمایه گذاران داخلی و نیز 10 تیم سرمایه گذار خارجی از کشور های چین، تاجیکستان، عراق، گرجستان و … برگزارشد.

    بنابراین گزارش، با سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی نقش معدن در تولید ناخالص داخلی ارتقا می‌یابد و در سال جهش تولید، بخش معدن با بهره گیری از سرمایه بخش خصوصی، با شتاب بیشتری به سمت تولید اشتغال و ارزش افزوده برای کشور حرکت می‌کند.

    همچنین برای تحقق اهداف کلان بخش‌ معدن و جذب سرمایه بخش خصوصی در اجرای طرح های این بخش، از سال 95 تاکنون 26 هزار و 500 میلیارد تومان از طرح های ایمیدرو و تهیه وتولید با مدیریت و نظارت این شرکت به بخش خصوصی واگذار شد.

    پیش بینی شده تا افق 1404 بوسیله هم‌افزایی با بخش خصوصی توانمند، شرکت تهیه و تولید به عنوان یک شرکت معدنی مرجع در اکتشاف و استخراج و فرآوری و نوآور در توسعه مواد معدنی در کشور جایگاه داشته باشد.

    به گزارش ایرنا، اردیبهشت ماه جاری داریوش اسماعیلی معاون امور معادن وصنایع معدنی وزارت صنعت وعده داد، امسال بیش از یکهزار معدن غیرفعال به مدار تولید می پیوندد.

    ایران از نظر ذخایر شناسایی شده که بالغ بر 60 میلیارد تن است که حدود 40 میلیارد تن آن قطعی و بقیه احتمالی است، در بین پانزده کشور شاخص جهان جای دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر