عرضه آلومینیوم به صنعتگران با چاشنی واسطه

عصر معدن- رئیس هیات مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم ایران گفت: عرضه آلومینیوم به تولیدکنندگان هیچ وقت مستقیم و بدون واسطه نبوده است.;

عرضه آلومینیوم به صنعتگران با چاشنی واسطه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، هوشنگ گودرزی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: واسطه ها شمش آلومینیوم را از بورس خریداری و در اختیار تولیدکنندگان پائین دستی به خصوص لوازم خانگی قرار می دهند که در این میان تفاوتی از قیمت بورس به قیمت مصرف کنندگان اضافه می شود.
    وی اظهارداشت: دولت برنامه ریزی های زیادی در این خصوص انجام داده اما موفقیت ها به نسبت تلاش های صورت گرفته نمود چندانی نداشته است.
    رئیس هیات مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم ایران گفت: متاسفانه نقدینگی سرمایه در گردش بیش از 50 درصد تولیدکنندگان بسیار پائین است بنابراین به شکل مستقیم نمی توانند آلومینیوم مورد نیاز خود را تهیه کنند.
    وی افزود: برخی افراد شمش آلومینیوم را بصورت عمده خریداری و به تدریج در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند.
    گودرزی تصریح کرد: بدون شک با گران شدن قیمت مواد اولیه شرایط سرمایه در گردش کارخانجات بغرنج تر و در عین حال کفاف تولید را نخواهد داد بنابراین میزان تولید دچار افت می شود.
    وی گفت: در چنین شرایطی باید هزینه های بیشتری پرداخت تا نقدینگی لازم تامین شود یا اینکه در نهایت قیمت مواد اولیه بالاتر خواهد رفت.
    رئیس هیات مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم ایران افزود: صنایع پائین دستی صنعت آلومینیوم به شدت تلاش می کنند با حداقل سود فروش داشته باشند چرا که اگر مقدار فروش دچار افت شود زیان بیشتری متوجه آنان می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر