شرایط برای بازار میلگرد ترکیه بهتر می شود

عصر معدن- حجم خرید قراضه فولادسازان ترکیه با رسیدن به پایان ماه از یکسو و احتمال رسیدن قیمت قراضه به پایین ترین سطح ممکن از سوی دیگر شدت بیشتری به خود گرفته است. پس از ۴ معامله انجام شده دیروز، امروز نیز سه معامله دیگر از حوزه های بالتیک و امریکا نهایی شد.;

شرایط برای بازار میلگرد ترکیه بهتر می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» در معامله اول یک محموله قراضه 80 درصد به قیمت 353 دلار/تن سی اف آر نهایی شد که با سطح قیمت های دیروز تقریبا مساوی است. در معامله دوم، فولادساز ترک یک محموله متشکل از 17 هزار و 500 تن قراضه 90 درصد را به قیمت 352 دلار/تن سی اف آر خریداری نمود که عملا سطح قیمت برای قراضه 80 درصد را به 350 دلار/تن سی اف آر رسانید.

    پلنر در این تحلیل نوشت:در معامله سوم نیز یک محموله از حوزه بالتیک متشکل از 23 هزار تن قراضه 80 درصد به قیمت 352 دلار/تن سی اف آر نهایی شد که با در نظر گرفتن هزینه حمل کمتر قراضه این حوزه نسبت به امریکا، قیمت بالاتری نسبت به سطوح فعلی محسوب می شود.

    از طرف دیگر، امروز شرکت کاردمیر فروش خوبی را برای میلگرد در بازار داخلی ترکیه به ثبت رساند. این فولادساز که صبح جمعه دور جدید فروش میلگرد خود را آغاز کرده بود، ساعاتی پیش با فروش مجموعا 31 هزار تن به قیمت 565 دلار/تن تحویل درب کارخانه بدون احتساب VAT معاملات میلگرد را بست. این حجم از معاملات طی چند ساعت هفته ها بود که در بازار داخلی ترکیه دیده نشده بود و نشان از بهبود تقاضای خریداران داخلی دارد.

    به نظر می رسد که بازار ترکیه  در بخش قراضه و  میلگرد در حال چرخش بوده و ممکن است تاثیرات خود را به محصولات نیمه نهایی مانند بیلت نیز منتقل کند. در حوزه بیلت منطقه سی آی اس نیز خبرها حکایت از افزایش درخواست های خرید عمدتا در محدوده 500 تا 505 دلار/تن فوب دارد. این رشد تقاضا می تواند در هفته آتی محرک رشد قیمت بیلت در بازارهای صادراتی باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر