۳ طرح معدنی و عمرانی شهری در منطقه آزاد ماکو افتتاح شد

عصر معدن- سه طرح معدنی و عمرانی همزمان با چهارمین روز از دهه فجر امسال با حضور مدیرعامل منطقه آزاد ماکو در این منطقه به بهره‌برداری رسید.;

۳ طرح معدنی و عمرانی شهری در منطقه آزاد ماکو افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، این طرح‌ها شامل واحد معدنی مرمریت سیاه شوربلاغ و عملیات جدول‌گذاری، روسازی، زیرسازی و آسفالت‌ریزی مسکن مهر در پلدشت است.

    بهره‌برداری از واحد معدنی مرمریت سیاه شوربلاغ شماره یک، نخستین طرح افتتاحی در منطقه آزاد ماکو بود که با سرمایه‌گذاری 100 میلیارد ریالی بخش خصوصی و با اشتغالزایی 20  نفر ظرفیت تولید سالانه هشت هزار تن در سال و ذخیره قطعی 2 هزار و 700 تن را دارد.

    بهره برداری از واحد معدنی مرمریت سیاه شوربلاغ شماره 2 نیز دومین طرح افتتاحی بود که با سرمایه‌گذاری 120 میلیارد ریالی بخش خصوصی و با اشتغالزایی 22 نفر ظرفیت تولید سالانه هفت‌هزار تن در سال و ذخیره قطعی 200 هزار تن را داراست.

    سنگ مرمریت سیاه به‌خاطر ویژگی منحصربفرد از نادرترین سنگ‌های مرمریت بوده و معدن واقع در شوربولاغ ماکو جزء اولین معدن‌های مرمریت سیاه کشور است.

    همچنین همزمان با چهارمین روز از دهه فجر، از عملیات جدول گذاری، روسازی، زیرسازی و آسفالت ریزی مسکن مهر پلدشت بهره برداری شد.

    این پروژه توسط شهرداری پلدشت و با مشارکت سازمان منطقه آزاد ماکو با اعتبار 15 میلیارد ریال در راستای عمران و آبادانی شهری اجرا شده‌است.

    منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از هفت منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در دولت تدبیر و امید به الگویی برای اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.

    مساحت این منطقه حدود پنج‌هزار کیلومتر مربع بوده و به تنهایی بیش از 75 درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست.

    این منطقه در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب 130 و 140 کیلومتر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر