کاهش ۱۰،۹ درصدی واردات مس چین در ماه می

عصر معدن- واردات مس خام چین در ماه می نسبت به ماه آوریل ۱۰.۹ درصد کاهش‌یافته و به سطح ۳۶۱ هزار تن رسیده است.;

کاهش ۱۰،۹ درصدی واردات مس چین در ماه می
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از مس پرس، واردات انواع مس پرداخته نشده به چین شامل آند، فرآوری شده و نیمه آماده به چین در ماه گذشته میلادی به‌شدت کمتر از میزان 405 هزار تنی در ماه آوریل و مقدار 470 هزار تنی در ماه می سال 2018 بوده است.

    آن‌طور که گزارش اداره گمرک چین نشان می‌دهد واردات مس این کشور در 5 ماه نخست سال 2019 به 1.95 میلیون تن محدودشده و افت 9.4 درصدی را تجربه کرده است.
    به نظر «دیوید هی» تحلیل‌گر بازار مس «CRU» به دلیل نرخ سود پایین‌تر در بازار داخلی چین، به تناسب سطح واردات مس خام به این کشور نزولی شده است.
    بخشی از این افت محسوس ناشی از قوانین منع‌کننده چین برای واردات ضایعات مس است که از تاریخ یک جولای به اجرا در خواهد آمد. از طرف صنایع مس چین این انتظار می‌رفت که سطح واردات این فلز پرمصرف پیش از تاریخ مقرر کاهش یابد.
    مس به‌صورت گسترده‌ای در صنایع و ساخت‌ساز کاربرد دارد و تقاضا برای این فلز پرمصرف یکی از شاخص‌های سنجش سلامت اقتصادی است. به نظر می‌رسد با نشانه‌های کاهش واردات مس به خاک چین فعالیت واحدهای صنعتی این کشور در ماه می رو به محاق رفته است.
    با این حال بر اساس گزارش گمرک چین واردات کنسانتره و سنگ معدنی نیمه فرآوری شده مس به این کشور در ماه گذشته میلادی 1.84 میلیون تن بود. این میزان 10.8 درصد فراتر از واردات 1.66 میلیون تنی در ماه آوریل و 17.2 درصد بیشتر از سطح 1.57 میلیون تنی در ماه مارس سال 2018 است.
    با افزایش ظرفیت کوره‌های ذوب در چین میزان واردات کنستانتره به این کشور در سال جاری میلادی 16.6 درصد افزایش‌یافته است. هم‌زمان میزان صادرات آلومینیوم چین 7.6 درصد نسبت به ماه آوریل رشد کرده است.

    چین به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده و مصرف‌کننده فلزات در سراسر جهان طی ماه می 536 هزار تن آلومینیوم خام شامل فلز، آلیاژ و فرآورده‌های نیمه‌سوخته صادر کرده است. این حجم بیش از صادرات 498 هزار تنی در ماه آوریل بوده و بالغ بر 11.7 درصد نسبت به سطح 480 هزار تنی در ماه می سال 2018 رشد کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر