مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان:

عرضه محصولات در بورس کالا افزایش شفافیت را به دنبال دارد

عصر معدن- مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: توسعه بازار محصولات فولادی و حضور بیشتر فعالان بخش فولاد در بورس کالا افزایش شفافیت را درپی خواهد داشت.;

عرضه محصولات در بورس کالا افزایش شفافیت را به دنبال دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر معدن» به نقل از مهر، عطاالله معروفخانی با اشاره به فواید عرضه محولات و کشف قیمت در بورس کالا گفت: بورس کالانهادی رسمی و ساختار یافته ای است که به منظور ساماندهی و ارتقای تجارت کالایی و تخصیص بهینه منابع و سرمایه‌ها در اقتصاد، کارکردهایی را مورد هدف قرار می‌دهد و مجموعه کارکردها و خدمات بورس کالای ایران ایجاد ابزاری برای پوشش ریسک، ایجاد قیمت مبنا، نظارت بر تحویل کالا، سرمایه‌گذاری، تسهیل تأمین مالی وتوسعه و تنظیم بازار است.

    وی عنوان کرد: فولاد هرمزگان همواره خود را متعهد دانسته است محصول اسلب تولیدی خود را در راستای اجرای ابلاغیه‌های وزارت صمت در بورس کالای ایران به بهترین شکل ممکن عرضه کند و صنایع نورد کار کشور را به عنوان شرکای تجاری و ذی‌نفعان مهم خود به شمار آورد، از مسیر شفاف سازی مکانیزم عرضه و تقاضا در بورس کالا ایجاد ارزش آفرینی برای مشتریان خود داشته باشد.

    معروفخانی یکی از کارکردهای مهم بورس را کشف قیمت عنوان‌کرد و تصریح کرد: کشف قیمت فرآیندی است که از طریق آن قیمت‌های صحیح و عادلانه کالاها از برآیند عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و یکی دیگر از رسالت‌های مهم بورس کالای ایران به شمار می‌رود.

    وی افزود: قطعاً کالایی که در بورس پذیرفته می‌شود در یک بازار رقابتی با حجم قابل قبولی از عرضه و تقاضا کشف قیمت می‌شود و توان برنامه‌ریزی فعالان اقتصادی را افزایش خواهد داد.

    مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به تاثیر عرضه محصولات فولادی در بورس کالا گفت: توسعه بازار محصولات فولادی و حضور بیشتر فعالان بخش فولاد در بورس کالا به کشف نرخ منصفانه‌تر، افزایش شفافیت، ایجاد بازار منسجم و مرجع قیمت‌گذاری، تضمین تعهدات طرفین و بهره‌مندی از ابزارهای تأمین مالی و پوشش ریسک خواهد شد.

    وی عنوان کرد: از این رو کمک به توسعه بازار محصولات زنجیره فولاد از طریق بورس کالا موجب خواهد شد تا ارزش افزوده و بهره‌وری این بخش افزایش یابد، تخصیص منابع در این بخش اصلاح شود و عدم توازن ظرفیت‌ها در بخش‌های مختلف زنجیره فولاد مرتفع شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر