قیمت طلا ثابت ماند

عصر معدن- قیمت طلا روز دوشنبه که نگرانی‌ها نسبت به درآمدهای شرکت‌های آمریکایی و کندی رشد اقتصادی جهانی روی بازارهای سهام آسیایی سنگین کرد، ثابت ماند.;

قیمت طلا ثابت ماند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ثابت بود و در 1233.09 دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز جمعه تا مرز 1243.3 دلار پیش‌روی کرده بود.

    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر تغییر چندانی نداشت و در 1235.4 دلار قرار گرفت.

    بازارهای سهام آسیایی در معاملات روز دوشنبه موفق شدند از ضرر بیشتر اجتناب کنند.

    به گفته ادوارد مایر، تحلیلگر فنی INTL FCStone، آنچه که بر حرکت قیمت طلا در یک هفته آینده تاثیر خواهد گذاشت وضعیت بازار سهام آمریکا خواهد بود. اگر روند نزولی وال‌ استریت ادامه پیدا کند قیمت طلا بالاتر خواهد رفت، اما قوی ماندن دلار نیز تا حدودی تعجب‌آور است و به نظر می‌رسد رشد چشمگیر قیمت طلا را محدود می‌کند.

    طلا پس از این که اواسط اوت به 1159.96 دلار - که پایین‌ترین قیمت خود از ژانویه سال 2017 بود - سقوط کرد، بیش از شش درصد رشد کرده با این حال این فلز از بالاترین رکورد امسال که در آوریل به ثبت رسانده بود، حدود 10 درصد کاهش داشته است.

    بر اساس گزارش رویترز، دلار روز دوشنبه در برابر سبدی از شش ارز رقیب ارزش خود را حفظ کرد و ثابت ماند.

    به گفته رونالد لیونگ، مدیر معاملات چیونگ گلد، قیمت طلا احتمالا در آستانه انتخابات میان دوره‌ای آمریکا در هفته آینده و گزارش اشتغال غیرکشاورزی آمریکا در هفته جاری، در بازده قیمت محدودی خواهد ماند.

    وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد هر اونس طلا برای تحویل فوری با مقاومت شدیدی در مرز 1238 دلار مواجه است و ممکن است در پایین این سطح قرار بگیرد یا به سوی سطح حمایتی 1218 دلار عقب‌نشینی کند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با 0.3 درصد کاهش، به 1101 دلار رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.4 درصد افزایش، 14.67 دلار معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.1 درصد کاهش یافت و به 828.95 دلار رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر