براساس ارزش فروش محصولات در هفته گذشته اعلام شد؛

صنایع معدنی پیشتاز معاملات بورس کالا

عصر معدن- براساس ارزش فروش محصولات شرکت ها در بخش داخلی بازار فیزیکی بورس کالای ایران طی هفته گذشته به ترتیب شرکت های فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، فولاد خوزستان، پتروشیمی تندگویان، ذوب آهن اصفهان، پالایش نفت تهران (تندگویان)، مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد، فولاد سیرجان ایرانیان، پالایش نفت اصفهان و فولاد کاوه جنوب کیش در جمع ۱۰ شرکت برتر بورس کالا قرار گرفتند.;

صنایع معدنی پیشتاز معاملات بورس کالا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از کالاخبر، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ثبت معامله 137 هزار و 700 تن محصول شامل انواع ورق فولادی ارزشی معادل 31 هزار و 506 میلیارد ریال را به ثبت رساند و در صدر ایستاد و برترین شرکت به لحاظ ارزش معاملات بازار فیزیکی بورس کالا در هفته ای که گذشت شد.

    پس از شرکت فولاد مبارکه اصفهان، شرکت ملی صنایع مس ایران با فروش 8795 تن مس کاتد، سولفور مولیبدن، مس کم عیار و کنسانتره فلزات گرانبها به ارزش 15 هزار و 646 میلیارد ریال در جایگاه دوم ایستاد.

    فولاد خوزستان با ثبت معامله 33 هزار تن تختال و شمش بلوم ارزش 4860 میلیارد ریالی را رقم زد و جایگاه سوم خود را حفظ کرد.

    پس از آن شرکت پتروشیمی تندگویان نیز با ثبت معامله 12 هزار و 368 تن انواع گریدهای پلی اتیلن ترفتالات و نخ پلی استر به ارزش بیش از 3679 میلیارد ریال چهارم شد.

    شرکت ذوب آهن اصفهان با فروش 21 هزار و 144 تن میلگرد و تیرآهن ارزشی بیش از 3244 میلیارد ریال را رقم زد و در جایگاه پنجم قرار گرفت.

    پس از ذوب آهن نیز شرکت پالایش نفت تهران (تندگویان) با ثبت معامله 27 هزار و 150 تن انواع گوگرد گرانوله، لوب کات سبک و سنگین و وکیوم باتوم موفق به ثبت ارزش 3044 میلیارد ریالی شد و جایگاه ششم را به خود اختصاص داد.

    مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد با دادوستد 20 هزار و 300 تن شمش بلوم به ارزش 2764 میلیارد ریال رتبه هفتم را کسب کرد و بعد از آن شرکت فولاد سیرجان ایرانیان با ثبت معامله 42 هزار تن گندله سنگ اهن و شمش بلوم به ارزش 2727 میلیارد ریال در جایگاه هشتم جای گرفت.

    همچنین پالایش نفت اصفهان با فروش 22 هزار تن لوب کات سبک ارزشی بیش از 2609 میلیارد ریالی را به ثبت رساند و نهم شد و در نهایت نیز شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با ثبت معامله 18 هزار تن شمش بلوم به ارزش 2451 میلیارد ریال دهمین شرکت برتر به لحاظ ارزش معاملات شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر