تولید آزمایشی طلا در واحد استحصال شمش خوی آغاز شد

عصر معدن- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: واحد استحصال شمش طلای خوی با ظرفیت سالانه ۳۰۰ کیلوگرم طلا و ۳۰۰ کیلوگرم نقره به مرحله تولید آزمایشی رسید و به زودی افتتاح می‌شود.;

تولید آزمایشی طلا در واحد استحصال شمش خوی آغاز شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، علی عبدلی با بیان این مطلب در ادامه اظهار داشت: با افتتاح رسمی این واحد تولیدی، صنعت پایین دستی طلا و نقره در شمال آذربایجان‌غربی رونق می‌گیرد؛ ضمن اینکه این واحد جزو کارخانه‌هایی است که شمش طلا را بدون نیاز به «سیانور» تولید می‌کند.

    وی اعلام کرد: همه مراحل ساخت خط تولید کارخانه استحصال شمش طلا در ناحیه صنعتی «ایواوغلی» خوی انجام شده‌ و برای بهره‌برداری از این واحد تولیدی 104 میلیارد و 181 میلیون ریال سرمایه‌گذاری شده‌است.

    عبدلی اظهار داشت: این واحد تولیدی در زمینی به مساحت 12 هزار و 904 مترمربع راه‌اندازی شده و با بهره‌برداری از آن برای 81 نفر فرصت اشتغال‌ ایجاد شده‌است.

    آذربایجان‌غربی از لحاظ تنوع و غنای مواد معدنی، رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده و 52 نوع از 68 ماده معدنی کشور در این استان شناسایی شده که 20 نوع آن در مرحله اکتشاف و 31 نوع در مرحله بهره‌برداری است.

    نقره، سنگ‌آهن، مس، پلی‌متال‌ها و به ویژه طلا از با ارزش‌ترین ذخایر معدنی آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود تا جایی که معدن طلای زرشوران تکاب در جنوب استان به عنوان بزرگترین معدن طلای خاورمیانه فرصتی را ایجاد کرده‌است تا حلقه‌های اول تولید این محصول گرانبها در جنوب استان شکل گیرد.

    بر اساس اعلام کارشناسان 2 پهنه معدنی مستعد به مساحت هفت هزار و 200 کیلومترمربع در شمال و جنوب آذربایجان‌غربی وجود دارد؛ محدوده‌های این پهنه‌ها بر اساس ساختار زمین‌شناسی و امکان وجود کانی‌زایی از نوع فلزی و غیرفلزی شامل سنگ‌آهن، کرومیت، مس، منگنز و طلا تعیین شده و تاکنون کانی‌زایی کرومیت، مس و آهن در این محدوده‌ها تشخیص داده شده‌است.

    «محمدمهدی شهریاری» استاندار آذربایجان‌غربی شامگاه گذشته در جلسه شورای معادن استان با بیان اینکه ظرفیت‌های معدنی منطقه برای سرمایه‌گذاری به درستی احصا و مشخص نشده، گفت: برای ورود بخش خصوصی جهت سرمایه‌گذاری در بخش معادن باید اطلس معادن که دربرگیرنده ظرفیت‌ها و مزیت‌های سرمایه‌گذاری است، تهیه شود.

    آذربایجان‌غربی که در نیمه نخست سال جاری و بر اساس اعلام مراجع ذیربط شاهد بهبود فضای کسب‌وکار بود، کاهش 2.7 درصدی نرخ بیکاری طی پاییز امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را تجربه کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر