مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران اعلام کرد:

دستیابی به ۳ معدن در کلاس جهانی با ارتقای کارآمدی اکتشاف

افزایش تولید و اشتغال با مدل برون سپاری

عصر معدن- مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران اعلام کرد: این شرکت با ارتقای بهره وری و کارآمد کردن حوزه اکتشاف، به ۳ معدن در کلاس جهانی دست یافت.;

دستیابی به ۳ معدن در کلاس جهانی با ارتقای کارآمدی اکتشاف
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، خدایار کریم نژاد، در نهمین همایش جایزه بهره وری معادن و صنایع معدنی ایران ضمن بیان این مطلب گفت: نخستین معدن، مس جانجا در سیستان و بلوچستان است که در آن، 87 هزار متر حفاری صورت گرفته و درنتیجه، 600 میلیون تن ذخیره قطعی و یک میلیارد تن ذخیره احتمالی، حاصل شده است.

    وی ادامه داد: 5 شرکت بزرگ صنایع معدنی برای احداث کارخانه و تولید 130 هزار تن کنسانتره طی 3 سال آینده حضور دارند. کریم نژاد ادامه داد: دومین معدن با ثبت یک رکورد در حفاری اکتشافی با 1550 متر است. این در حالی است که متوسط حفاری های انجام شده تاکنون، حدود 200 متر بوده است.

    مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران تصریح کرد: از 1372 متر حفاری، به ماده معدنی رسیده ایم اما حفاری ها ادامه یافته و امیدواریم یک معدن در کلاس جهانی داشته باشیم. معدن سوم در کلاس جهانی، اکتشاف یک معدن پلی متال (طلا و مس) در خراسان جنوبی با 20 هزار متر حفاری است.

    350 هزار متر حفاری طی 5 سال

    جعفری با بیان اینکه این شرکت طی 5 سال گذشته، 350 هزار متر حفاری اکتشافی داشت، گفت: این میزان حفاری اکتشافی، به 32 گواهی کشف منتهی شد.

    وی افزود: در چشم انداز 1404، در بخش استخراج و فرآوری، برنامه تولید 72 میلیون تن است. امسال به رغم اینکه برنامه تولید 62 میلیون تن بوده، به تولید 65 میلیون تن می رسیم.

    ارتقای تولید و اشتغال

    کریم نژاد با بیان اینکه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از سال 94 با اجرای استراتژی برون سپاری و واگذاری شرکت ها و استفاده از ظرفیت و توانمندی های بخش خصوصی، در فعالیت های معدنی روند رو به رشدی داشته است، اذعان کرد: با این اقدام، 2 نتیجه مهم افزایش تولید و اشتغال روی داده است.

    وی ادامه داد: به عنوان مثال، میزان تولید مجتمع نخلک از حدود 2 هزار تن به 10 هزار تن و تولید مجتمع فروکروم سبزوار از حدود 8 هزار تن به حدود 30 هزار تن تا پایان امسال می رسد. همچنین در بخش اشتغال، مجتمع نخلک از 140 نفر به 500 نفر و مجتمع فروکروم جغتای از 145 نفر به 400 نفر رسیده است

    مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با بیان اینکه ایمپاسکو با باور به اینکه توانمندسازی نیروی انسانی به عنوان سرمایه هر شرکت، گام های موثری برداشته است، گفت: استفاده از نیروهای متخصص در بخش های مختلف، برگزاری دوره های آموزش در بخش کارور حفاری (4 دوره تاکنون و دوره پنجم، آتشباری و نیز استقرار مدیریت فرهنگ سازمانی)، از جمله این گام هاست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر