طلا در مسیر ثبت طولانی‌ترین روند رشد قیمت سال

عصر معدن- قیمت طلا روز جمعه ثابت بود، اما در بحبوحه افزایش نگرانی‌های سرمایه‌گذاران نسبت به وضعیت اقتصاد جهانی و درآمد شرکت‌های آمریکایی، در مسیر ثبت چهارمین افزایش هفتگی متوالی قرار گرفت که طولانی‌ترین روند رشد قیمت از ژانویه است.;

طلا در مسیر ثبت طولانی‌ترین روند رشد قیمت سال
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و در 1231.76 دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار از ابتدای هفته جاری تاکنون 0.5 درصد افزایش داشته است.

    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر 0.2 درصد افزایش یافت و به 1234.60 دلار رسید.

    بازارهای سهام آسیا با وجود بهبود شب گذشته وال استریت، صبح روز جمعه عقب‌نشینی کردند.

    به گفته دانیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ، افت معاملات طلا در روز جمعه موقتی بوده و طلا در مسیر بالا رفتن قیمت در روزهای آینده قرار دارد. با این حال در صورت بهبود بازارهای سهام، ممکن است روند افزایش قیمت این فلز ارزشمند موقتا متوقف شود. وی در ادامه افزود: ابهامات سیاسی و اقتصادی از جمله تنش میان عربستان سعودی و غرب، ابهامات بر سر بودجه دولت ایتالیا و بریگزیت، احتمالا قیمت طلا را در میان مدت بالاتر خواهد برد.

    بر اساس گزارش رویترز، طلا که به دلار معامله می‌شود در شرایط ابهام سیاسی و اقتصادی به عنوان دارایی مطمئن با افزایش تقاضای خرید روبه‌رو می‌شود. قیمت طلا پس از این که اواسط اوت به 1159.96 دلار - که پایینترین قیمت خود از ژانویه سال 2017 بود - سقوط کرد، بیش از شش درصد رشد کرده با این حال این فلز از بالاترین رکورد امسال که در آوریل به ثبت رسانده بود، حدود 10 درصد کاهش داشته است.

    شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز رقیب در بازه محدودی معامله شد زیرا تقاضای سرمایه‌گذاران برای دارایی‌های پرریسک همچنان ضعیف ماند.

    به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری بعید است وارد محدوده 1252 تا 1263 دلار شود زیرا موفق نشده است از مقاومت در سطح 1238 دلار عبور کند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.3 درصد کاهش، 14.56 دلار معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.4 درصد کاهش، در 819.45 دلار ایستاد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با 0.1 درصد افزایش، به 1100.49 دلار رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر