رای شورای عالی معادن برای ثبت محدوده‌ها به زودی اعلام می‌شود

عصر معدن- مدیر دفتر اکتشافات وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره آزاد سازى پهنه ها و مشکلات پیش آمده اظهار کرد: ما با محدودیت هایی مواجه هستیم اما همچنان براى حل مشکلات در تلاش هستیم.;

رای شورای عالی معادن برای ثبت محدوده‌ها به زودی اعلام می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبرى «عصر معدن »، اسداله کشاورز  در جلسه کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: در سال ٩۰ زمانى که به قانون اصلاحیه زدیم که افراد داراى صلاحیت مالى مى توانند منطقه ثبت کنند با مخالفت شوراى نگهبان مواجه شدیم که پس از آن صلاحیت مالى را به افراد مجاز تغییر دادیم و توانستیم موافقت شوراى نگهبان را بدست آوریم.

    کشاورز بیان کرد: تغییر صلاحیت مالى به افراد مجاز کمک بسیارى به ما کرد.

    به گفته مدیر دفتر اکتشاف وزارت صنعت،معدن و تجارت، این شرایط آرام آرام سخت شد.

    کشاورز افزود: هرچند با این اقدامات افرادى کنار رفتند اما متاسفانه افراد تحصیل‌کرده وارد کار شده اند. به عنوان مثال مهندسی چند شرکت تاسیس کرده اما براى یک محدوده ٨۰ بار ثبت و انصراف داده است. حال که جلوى آن را گرفته ایم از ما شاکى است.

    وى ادامه داد: اخیرا در شوراى عالى معادن یک راى دریافت کردیم که به زودى ابلاغ خواهد شد و آن این است که اگر فردى یک محدوده را ثبت و سپس انصراف داد تا ١۰ روز نمى تواند محدوده دیگرى را ثبت کند. همچنین اگر پروانه باطل شود تا یک مدت نمى تواند محدوده اى را ثبت کند.

    کشاورز تصریح کرد: البته پیشنهاد دیگرى دادیم که هرکسی به ازاى هر امتیاز خود می تواند ٢ کیلومتر ثبت کند اما با این موضوع موافقت نشد. حتى پیشنهاد دادیم که تعرفه تعیین شود که با این موضوع هم موافقت نشد.

    وى در ادامه با اشاره به برخى انتقادها نسبت به وضعیت سرورها بیان کرد: واقعا سرورهاى ما قوى است و حتى ما در روز آزاد سازى ١۰۰ درصد پهناى باند را دریافت کردیم.

    کشاورز با بیان اینکه به دنبال تغییر فضا هستیم، افزود: به دنبال آن هستیم تا وقتى مطالعه یک پهنه تمام شد همان موقع آن را آزاد کنیم تا چنین هجمه اى ایجاد نشود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر