معاون طرح و برنامه وزارت صمت:

بخش معدن ۱۴۰۰ را با رشد تولید آغاز کرد

عصر معدن- معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بررسی آمار تولید فروردین ماه سال ۱۴۰۰ نشان می دهد همه محصولات اصلی و منتخب بخش صنعت و معدن با روند مثبت و افزایشی نسبت به مدت مشابه مواجه بوده اند.;

بخش معدن ۱۴۰۰ را با رشد تولید آغاز کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، سعید زرندی در خصوص روند تولید و صادرات در کشور با استناد به آمار مربوط به فروردین ماه سال گذشته، گفت: فروردین سال 99 به دلیل شیوع گسترده بیماری کرونا، وضعیت تولید، صادرات و... روند کاهشی داشت که این روند متوقف شد.

    معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر رشد تولید در بخش صنعت، تصریح کرد: در کالاهای منتخب صنعتی از 24 محصول، به غیر از الیاف اکریلیت، در 23 محصول شامل انواع محصولات لوازم خانگی(ماشین لباسشویی، یخچال، کولرو..) انواع خودرو سواری و سنگین، کاغذ، چرم، روغن موتور، فیبر و نئوپان و... رشد تولید را شاهد بودیم.

    زرندی در ادامه صحبت‌های خود، درباره روند تولید در بخش معدن و صنایع معدنی اظهار داشت: در 10 کالای اصلی و منتخب معدنی و صنایع معدنی نیز به غیر از آلومینا در 9 محصول شامل فولاد، مس، آلومینیوم، سیمان، کاشی و سرامیک و... رشد تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل به ثبت رسید.

    وی ادامه داد: صادرات محصولات غیر نفتی نیز با 3 میلیارد دلار در فروردین ماه و واردات 2 میلیارد و 800 میلیون دلار، روند افزایشی را تجربه کرده اند.

    معاون طرح و برنامه در بخش دیگر صحبت‌های خود با بیان اینکه در ماه نخست سال 1400 بیش از 2 هزار جواز تاسیس، 347 پروانه بهره برداری، 70 پروانه اکتشاف، 306 پروانه بهره برداری معدن و 53 گواهی کشف صادر شده است بیان کرد: همه موارد اشاره شده، نسبت به فروردین 99 با رشد صدور مواجه بوده اند.

    زرندی همچنین گفت: در این مدت 407 کارت بازرگانی، بیش از 19 هزار و 800 پروانه صنفی و 2 هزار نماد اعتماد الکترونیکی صادر شد که در این بخش هم شاهد رشد صدور مجوز نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر