صدور بیش از ۵.۲ میلیون تن فولاد در ۹ ماه امسال

عصر معدن- بررسی کارنامه عملکرد ۱۰ مجموعه فولادسازی کشور در دوره ۹ ماهه امسال، حاکی از صدور پنج میلیون و ۲۰۹ هزار و ۲۵۸ تن است که در مقایسه با دوره مشابه پارسال افزایش ۱۹ درصدی را نشان می دهد.;

صدور بیش از ۵.۲ میلیون تن فولاد در ۹ ماه امسال
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، آمارهای صادرات کارخانه های ذوب آهن، فولاد مبارکه اصفهان، خوزستان، هرمزگان، فولاد آلیاژی، خراسان، کاوه جنوب، صبا فولاد، بناب و چادرملو در آذرماه 98 نیز نشان می دهد که در مجموع 485 هزار و 611 تن صادرات داشتند که در مقایسه با ماه مشابه در سال 97 رشد 91 درصدی را ثبت کرد.

    جدول ارقام صادرات گویای جهش 91 درصدی صادرات فولاد نسبت به 9 ماهه ابتدایی پارسال است و برخی از اخبار منتشر شده حاکی از پیش فروش سه ماهه صادرات فولادسازان کشور است که با توجه به رشد قیمت های جهانی این فلز راهبردی، می تواند در روند فعالیت این بخش نقش موثری داشته باشد.

    بررسی عملکرد مجموعه های مزبور گویای آن است که بالاترین میزان صادرات مربوط به فولاد خوزستان با رقم یک میلیون و 374 هزار و 284 تن بود که در مقایسه با عملکرد دوره مشابه در سال 97 کاهش 17 درصدی را نشان می دهد.

    همچنین بالاترین میزان رشد صادرات در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، مربوط به فولاد بناب با صدور 29 هزار و 722 تن میلگرد است که رشد یکهزار و 750 درصدی را رقم زد.

    علاوه براین در آذرماه بیشترین میزان صادرات با رقم 108 هزار و 127 تن مربوط به فولاد خوزستان است، اما در مقایسه با آذرماه 97 کاهش 22 درصدی دارد.

    آمار مورد بررسی آذرماه 98 نشان می دهد بیشترین رشد صادرات در بین فولاد سازان یاد شده، از آن فولاد مبارکه با رقم 99 هزار و 47 تن است که رقم 648 درصدی را ثبت کرد.

    به گزارش ایرنا، آمار عملکرد تعداد 10 شرکت بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی گویای آن است که در دوره 9 ماهه امسال 15 میلیون و 398 هزار و 370 تن شمش فولادی تولید شد که نسبت به دوره مشابه پارسال رشد چهار درصدی را نشان می دهد.

    بررسی تولیدات واحدهای فولاد مبارکه، خوزستان، ذوب آهن، فولاد آلیاژی، گروه ملی فولاد، کاوه جنوب، خراسان، چادرملو، فولاد ارفع، بناب در آذرماه در زمینه شمش نیز رقم یک میلیون و 729 هزار و 142 تن را نشان می دهد که نسبت به ماه مشابه در سال 97 افزایش سه درصدی دارد. 

    بیشترین تولید شمش در بین واحدهای مزبور در مدت 9 ماهه امسال مربوط به فولاد مبارکه با رقم هفت میلیون و64 هزار و 418 تن است که نسبت به دوره مشابه در سال 97 تغییری ندارد، درعین حال بیشترین رشد عملکرد به فولاد بناب با رقم تولید 199 هزار و 321 تن شمش نسبت به 9 ماهه پارسال 690 درصد رشد را ثبت کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر