در نخستین نمایشگاه زنجیره تامین فولاد کرمان عنوان شد:

تشکیل کنسرسیوم مشترک ذوب آهن اصفهان با تولیدکنندگان سنگ آهن

عصر معدن- ذوب آهن اصفهان به همراه شرکت های تابعه از جمله معادن زغالسنگ البرزشرقی و تارابگین ، با برپایی غرفه و ارائه محصولات و توانمندی ها ، در اولین نمایشگاه زنجیره تامین فولاد کرمان حضوری فعال داشتند.;

تشکیل کنسرسیوم مشترک ذوب آهن اصفهان با تولیدکنندگان سنگ آهن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، مهرداد اکبریان رئیس انجمن سنگ آهن ایران در حاشیه بازدید از غرفه ذوب آهن اصفهان گفت: این شرکت با سابقه بیش از نیم قرن در صنعت فولاد کشور می درخشد و زمانی معادن متعددی در اختیار داشت، اما اکنون که به شکوفایی و رشد رسیده ، معدن در اختیار ندارد و در خصوص تامین مواد اولیه با مشکل روبرو شده است.
    مهرداد اکبریان با تاکید برلزوم حمایت دولت از ذوب آهن اصفهان افزود: این شرکت از کمبود مواد اولیه به ویژه سنگ آهن رنج می برد و مدت هاست با این چالش دست و پنجه نرم می کند و نیاز به معدن سنگ آهن دارد.
    رییس انجمن سنگ آهن با طرح پیشنهاد تشکیل کنسرسیوم مشترک ذوب آهن اصفهان با تولیدکنندگان سنگ آهن عنوان کرد: به عنوان راهکار عملی پیشنهاد می کنم کنسرسیوم مشترک متشکل از ذوب آهن اصفهان و چندین تولیدکننده بزرگ و کوچک تشکیل شود و ذوب آهن برای خرید معدن و تامین پایدار سنگ آهن مورد نیاز خود از آن بهره مند شود.
    اکبریان با اشاره به کاهش سرانه مصرف فولاد در کشور افزود: سرانه مصرف فولاد در کشور نصف شده است . سرانه مصرف فولاد در کشورهای در حال توسعه 350 کیلو است اما در ایران به زیر 150 کیلو رسیده است.
    گفتنی است، نخستین نمایشگاه زنجیره تامین فولاد کرمان از روز سه‌شنبه 25 تا 28دی‌ماه سال جاری در مرکز نمایشگاه‌های جنوب شرق کشور کرمان برگزار شد. بخش‌های مختلف زنجیره همچون اکتشاف و استخراج ، بهره‌برداری و فرآوری ، تجهیزات آزمایشگاهی و زمین‌شناسی به همراه ماشین‌آلات سنگین آخرین دستاوردها و محصولات خود را به معرض نمایش قرار دادند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر