آمادگی واشنگتن جهت اعمال تعرفه برای همه محصولات چین

عصر معدن- ترامپ می‌گوید که انتظار " معامله بزرگ " با چین را دارد، اما اگرچین این کار را نکند، تعرفه‌های بیشتری برای آنها وضع خواهد کرد.;

آمادگی واشنگتن جهت اعمال تعرفه برای همه محصولات چین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» دونالد ترامپ ، رئیس‌جمهور آمریکا ، گفت که او فکر می‌کند که " معامله بزرگی باچین در رابطه با تجارت خواهد داشت، اما هشدار داد که اگر معامله امکان پذیرنباشد، میلیاردها دلار تعرفه‌های جدید را آماده می‌کند .
    ترامپ در روز دوشنبه به شبکه فاکس‌نیوز کانال نیوز گفت : " من فکر می‌کنم که ما یک معامله بزرگ با چین خواهیم داشت و باید نتیجه خوبی داشته باشد، زیرا آنها کشور مارا خالی کرده‌اند ".
    ترامپ در این مصاحبه گفت که او دوست دارد در حال حاضر یک معامله انجام دهد، اما چین برای این کار آماده نیست.
    اخبار بلومبرگ در روز دوشنبه گزارش داد که واشنگتن در حال آماده شدن برای اعلام تعرفه‌ها بر روی همه کالاهای باقیمانده چینی تا اوایل دسامبر خواهد بود. در واقع این اتفاق اگر مذاکرات ماه آینده بین ترامپ و همتای او یعنی  Xi Jinping  برای تسهیل جنگ تجاری ناکام بماند اجرایی خواهد شد.
    ایالات‌متحده پیش از این تعرفه‌ها را بر ارزش 250 میلیارد دلار کالاهای چینی تحمیل کرده بود و چین با عوارض تلافی جویانه ای در برابر 110 میلیارد دلار کالاهای آمریکایی واکنش نشان داده‌است.
    گفته می شود در صورتی که پکن با درخواست آمریکا برای تغییرات فراگیر در زمینه تجارت چین، انتقال فن‌آوری و سیاست‌های سوبسید صنعتی مواجه نشود، ترامپ به مدت طولانی تهدید به تحمیل تعرفه‌ها بر روی همه کالاهای باقیمانده چین به آمریکا را اعمال خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر