پروانه اکتشاف معدن آلبلاغ به نام ایمیدرو صادر شد

عصر معدن- مدیر اکتشاف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: براساس مصوبات شورای تامین استان خراسان شمالی، هفته گذشته پروانه اکتشاف معدن آلبلاغ به نام ایمیدرو صادر شد.;

پروانه اکتشاف معدن آلبلاغ به نام ایمیدرو صادر شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، «علی اصغر زاده» افزود: پس از حوادث ناگوار ناشی از حفر تونل های غیر مجاز برای برداشت ماده معدنی در محدوده آلبلاغ از سوی برخی افراد، شورای تامین استان خراسان شمالی، جلساتی برگزار کرد و از ایمیدرو خواست برای انجام عملیات اکتشافی و ایجاد امنیت در منطقه همکاری کند.

    وی ادامه داد: ایمیدرو با سازمان حفاظت محیط زیست برای دریافت مجوز انجام فعالیت های اکتشافی در منطقه جلسات مختلفی برگزار کرد که به موافقتنامه همکاری منجر شد، همچنین با نیروی انتظامی خراسان شمالی برای دریافت جزئیات کامل هزینه های استقرار نیرو و حفاظت از منطقه، جلساتی برگزار و توافقات حاصل شد.

    فاز پی‌جویی معدن آلبلاغ در حال اتمام

    مدیر اکتشاف ایمیدرو با اشاره به برگزاری مناقصه و انتخاب مشاور اکتشافی و تحویل منطقه آلبلاغ برای شروع عملیات اکتشافی توسط این سازمان، گفت: مشاور اکتشافی این معدن انتخاب و عملیات شناسایی پایان یافته و فاز پی جویی نیز در حال اتمام است.

    انجام عملیات آتشباری در منطقه

    اصغرزاده خاطرنشان‌کرد: با مجوز دریافت شده از سازمان حفاظت محیط زیست، اکنون عملیات آتشباری و انسداد تونل های غیرمجاز –که منجر به حوادثی در سال گذشته شده بود- در حال انجام است.

    انتظار ایمیدرو برای اجرای فازهای بعدی اکتشاف

    اصغر زاده با بیان اینکه ایمیدرو انتظار دارد با همکاری مقامات استانی و حمایت های استاندار ی بتواند سریع تر نسبت به اجرای عملیات اکتشافی در فاز های 3 و 4 معدن آلبلاغ اقدام کند، گفت: با کشف نتایج مثبت در ذخایر ماده معدنی سرب و روی، می توان نسبت به سرمایه گذاری و راه اندازی معدن و نیز ساخت واحد فرآوری صنایع پایین دستی اقدام کرد.

    وی ادامه داد: این اقدام، ایجاد اشتغال، توسعه منطقه و توسعه اقتصادی کشور را به همراه خواهد داشت.

    منطقه حفاظت شده پارک ساریگل (محدوده معدن آلبلاغ) پیش از این در اختیار محیط بانان سازمان حفاظت محیط زیست بود و هر گونه فعالیت در آن، مستلزم هماهنگی و صدور مجوز های لازم از طرف سازمان های ذیربط بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر