در ۸ ماهه امسال

چه میزان واردات و صادرات محصولات فولادی انجام شده است؟

عصر معدن- آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران نشان می‌دهد که از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، واردات محصولات فولادی ۶۹ درصد، مقاطع تخت فولادی ۸۸ درصد و شمش فولادی ۳۳درصد افزایش یافته و در مقابل واردات مقاطع طویل فولادی کاهش یافته است. میزان صادرات فولادی‌ها نیز طی مدت هشت ماهه امسال نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.;

چه میزان واردات و صادرات محصولات فولادی انجام شده است؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، طبق آمار هشت ماهه ابتدایی سال گذشته 361 هزار تن محصولات فولادی وارد کشور شده بود که این رقم در مدت مشابه سال جاری به 611 هزار تن رسیده و رشد 69 درصدی  را رقم زده است.

    آمارها نشان می‌دهد که از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه 4000 تن شمش فولادی وارد کشور شده است که نسبت به 3000 تن وارد شده در مدت مشابه سال گذشته، واردات شمش فولادی 33 درصد رشد کرده است.

    مقاطع تخت فولادی نیز از 296 هزار تن طی هشت ماهه سال گذشته با رشد 88 درصدی به 556 هزارتن از مجموع محصولات فولادی در هشت ماهه امسال رسیده است.

    در مقابل اما برخلاف مقاطع تخت، واردات مقاطع طویل در هشت ماهه امسال 15 درصد کاهش یافته است، بگونه‌ای که طی هشت ماه نخست سال  1398 بالغ بر 65 هزار تن مقاطع فولادی طویل وارد کشور شد که این رقم در مدت مذکور سال جاری به 55 هزار تن رسیده است.

    در امر صادرات نیز، صادرات شمش فولادی در هشت ماهه امسال به سه میلیون و 787 هزار تن رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش 13 درصدی را نشان می‌دهد. در هشت ماهه ابتدایی سال 1398، چهار میلیون و 377 هزار تن شمش فولاد صادر شده بود.

    همچنین در همین بخش صادرات شمش، در حوزه اسلب، 914 هزار تن صادرات ثبت شده که در مقایسه با هشت ماهه ابتدایی سال گذشته که یک میلیون و 418 هزار تن بود، کاهش 36 درصدی را نشان می‌دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر