مجری طرح احیای معادن کوچک مقیاس اعلام کرد:

تشکیل کارگروه برای توسعه معادن کوچک در ۹ استان

عصر معدن- مجری طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس گفت: برای تسریع در تصمیم گیری جهت توسعه معادن کوچک، تاکنون ۹ استان کشور صاحب کارگروه استانی شدند.;

تشکیل کارگروه برای توسعه معادن کوچک در ۹ استان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، سیدرضا عظیمی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در راستای کمک به طرح فعال سازی معادن کوچک مقیاس در 31 استان، تاکنون سفرهای استانی کارگروه احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس به استان های آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، زنجان، فارس، قم، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی و ایلام انجام شده است.

    وی افزود: سفر به سایر استان ها نیز مطابق برنامه ریزی صورت گرفته در حال انجام است.

    مجری طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس تصریح کرد: در این جلسات، تصمیم گیری، راهنمایی و هدایت برنامه فعال سازی معادن کوچک مقیاس با همکاری استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها و سایر ارکان طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس صورت می گیرد.

    وی ادامه داد: اقدامات مذکور برای همه مواد معدنی دارای مزیت نسبی از جمله سنگ آهن، مس، قیر طبیعی، زغالسنگ، آهک، شن و ماسه، سنگ های تزئینی و سایر مواد معدنی فلزی و غیرفلزی انجام می شود.

    عظیمی با اشاره به مهم ترین اقدامات صورت گرفته برای توسعه معادن کوچک خاطرنشان کرد: آمارگیری از معادن کوچک مقیاس، اعزام کارشناسان فنی برای بازدید از معادن و صحت سنجی داده های ارائه شده، معرفی سرمایه گذاران معتبر برای مشارکت با معدن داران و نیز پیگیری مسائل اداری و قانونی معادن کوچک با همکاری کارگروه رفع موانع تولید، از جمله این اقدامات است.

    وی ادامه داد: برآورد هزینه پروژه های زیرساخت و تلاش در جهت تامین مالی این پروژه ها با همکاری ایمیدرو، تکمیل فرم های شناسایی واحدهای معدنی استان ها، مکاتبه با مقام عالی وزارت صنعت و معدن و تجارت برای تامین منابع آب صنایع و معادن استان ها، مذاکره با استانداری ها برای رفع مشکل معارضان محلی و منابع طبیعی و محیط زیست استان ها، از دیگر اقدامات مذکور است.

    مجری طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس بیان داشت: از دیگر اقدامات صورت گرفته در این طرح، هماهنگی برگزاری جلسات تخصصی انجمن ها و سازمان صمت استان ها و سایر ذینفعان، کمک به تامین مالی طرح های معدنی از طریق صندوق بیمه فعالیت های معدنی و معرفی به بانک های عامل و کمک به بخشودگی حقوق دولتی معادن است.

    وی افزود: کمک به تامین ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز معادن، کمک به تعطیل نشدن معادن به دلایلی نظیر مشکلات حقوق دولتی و سلب صلاحیت توسط کلینیک این طرح (مستقر در شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران)، بخش دیگری از اقدامات صورت گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر