غریب پور خبر داد:

برگزاری دومین جشنواره اینوماین در بهمن

عصر معدن- رئیس هیات عامل ایمیدرو از برگزاری دومین جشنواره اینوماین (ایده های ارزش آفرین معدن و صنایع معدنی) با حمایت این سازمان در بهمن امسال خبر داد.;

برگزاری دومین جشنواره اینوماین در بهمن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران،  خداداد غریب پور در چهارمین جلسه‌ هیات امنای موسسه پژوهشی و آموزشی یونیدرو ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: دومین جشنواره اینوماین با هدف افزایش سهم اقتصاد دانش بنیان در بخش معدن و صنایع معدنی و تهییج و ترغیب دانشگاه و صنعت به ایده پردازی برگزار می شود.

    وی ادامه داد: تجمیع نیازهای فناورانه بخش معدن و صنایع معدنی و نیز بهره گیری از ظرفیت های حمایتی موجود در دستگاه های اجرایی مرتبط، بخشی دیگر از اهداف این جشنواره است.

    رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه برگزاری دومین جشنواره اینوماین در سه بخش برنامه ریزی شده است، تصریح کرد: این بخش ها شامل مسابقه ایده مبتنی بر محور های منتخب و نمایشگاه توانمندی شرکت های دانش بنیان مرتبط با معدن و صنایع معدنی است.

    وی ادامه داد: ارائه نیازهای فناورانه شرکت های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی، از دیگر بخش های جشنواره مذکور است.

    غریب پور با اشاره به بازیگران اصلی دومین جشنواره اینوماین اظهار داشت: در این جشنواره علاوه بر ایمیدرو، تعدادی از شرکت های تابعه شامل تهیه و تولید مواد معدنی، ملی فولاد، ملی مس، مس سرچشمه و مرکز تحقیقات و فرآوری مواد معدنی ایران حضور خواهند داشت.

    وی افزود: سازمان زمین‌شناسی، شرکت فولاد مبارکه، بانک صنعت و معدن، صندوق بیمه معادن، انجمن تولید کنندگان فولاد ایران، انجمن مهندسی معدن ایران و همچنین بازیگران اقتصاد دانش‌بنیان از قبیل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و پردیس، مراکز نوآوری و شتاب دهنده‌ها، ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال، ستاد توسعه فناوری‌های آب و غیره، این جشنواره را همراهی خواهند کرد.

    اقدامات انجام شده برای جشنواره

    امید اصغری، رئیس موسسه یونیدرو در این جلسه، ضمن ارائه گزارش عملکرد، برنامه‌ها و اهداف این موسسه گفت: این موسسه همکاری لازم را برای اجرای مطلوب دومین جشنواره اینوماین انجام خواهد داد تا بتوانیم به اهداف پیش روی جشنواره دست یابیم.

    وی ادامه داد: از اردیبهشت امسال، اقداماتی همچون تعیین 6 محور از چالش ها و نیازهای فناورانه بخش معدن و صنایع معدنی مرتبط با استارتاپ ها، شناسایی 25 شتاب دهنده و بیش از 10 مرکز نوآوری مرتبط با این جشنواره و شناسایی بیش از 200 شرکت دانش بنیان مرتبط با این حوزه صورت گرفته است.

    شناسایی نیازهای تحقیقاتی واحدهای بزرگ معدنی

    در این جلسه، نحوه ارتباط موسسه یونیدرو با شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد این موسسه، نیازهای تحقیقاتی واحدهای بزرگ این بخش را شناسایی و حمایت‌های لازم انجام شود.

    در ادامه، ساختار پیشنهادی موسسه و نیز تشکیل گروه‌های تخصصی ارائه شده و مورد تایید اعضای هیات امنا قرار گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر