از سوی بانک صنعت و معدن انجام شد:

تامین مالی ۲.۵میلیارد یورو پروژه فولادی طی ۵ سال

عصر معدن- تامین مالی ۱۲ پروژه فولادی از سوی بانک صنعت و معدن انجام شد. ارزش این تعداد پروژه به ۲.۵ میلیارد یورو می رسد.;

تامین مالی ۲.۵میلیارد یورو پروژه فولادی طی ۵ سال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، این بانک با انتشار گزارش عملکرد 5 سال اخیر اعلام کرد: در این مدت، تامین مالی ارزی12 پروژه فولادی در مجموع به میزان 2.5میلیارد یورو انجام شده که تاکنون اعتبار اسنادی اغلب آنها باز شده و تعدادی از آن طرح ها راه اندازی شده است. همچنین بخشی از پروژه ها نیز در مرحله ساخت قرار دارد.
    ظرفیت تولید پروژه های فولادی بیش از 8 میلیون تن در سال بوده است. منابع تامین ارزی این پروژه ها را خط اعتباری چین، صندوق توسعه ملی و بانک صنعت و معدن تشکیل داده اند.
    از سوی دیگر طی 5 سال گذشته "عاملیت و تامین ارزی" 12 پروژه نیروگاهی در مجموع 6هزار مگاوات به مبلغ 3 میلیارد یورو برعهده بانک صنعت و معدن بوده که تاکنون 3000مگاوات از این پروژه ها، تکمیل و به بهره برداری رسیده و مابقی در حال ساخت هستند که تا پایان سال 98 به اتمام می رسند.
    همچنین عاملیت و تامین مالی ارزی پروژه نیروگاه حرارتی 1400مگاواتی هرمزگان به میزان 1.2میلیارد یورو و پروژه های آب شیرین کن بندر عباس، کرمان و یزد به ارزش 360میلیون یورو به ظرفیت تولید 430هزار متر مکعب در روز از اقدامات صورت گرفته در 5 سال گذشته این بانک است.
    علاوه بر این، برقراری رابطه کارگزاری با بیش از 93 بانک خارجی در 35 کشور جهان، انعقاد قرارداد اخذ وام یا خط اعتباری با اگزیم بانک چین، اگزیم بانک هند، اگزیم بانک کره جنوبی، اوبربانک اتریش، دانسکه بانک دانمارک، سیتیک تراست چین و اینویتالیای ایتالیا( تا کنون قرارداد اگزیم بانک چین و هند عملیاتی شده است)، مدیریت و جابجایی وجوه یورویی کشور در اروپا طی 24 ماه منتهی به ابتدای سال2018 میلادی به میزان 150میلیارد یورو و همچنین اعمال انظباط مالی، افزایش سرمایه 3 برابری و استقرار بخش اعظم استانداردهای نوین پولی، بانکی و مالی منطبق برحاکمیت شرکتی و مقررات بین المللی بال و ضوابط مبارزه با پولشویی و تطبیق، بخش دیگری از اقدامات 5 سال اخیر بانک صنعت و معدن بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر