داریوش اسماعیلی:

اجرای نقشه راه معدن ۸۵ درصد مشکلات را حل می‌کند

عصر معدن- رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران درباره روند اجرایی نقشه راه معدن و صنایع معدنی گفت: با توجه به تحولات به وجود آمده در وزارت صمت، کمی روند اجرایی نقشه راه کند شد اما با توجه به اینکه دکتر رحمانی در آن زمان معاون برنامه ریزی بودند و در این زمینه فعالیت داشتند نقشه راه معدن را به سمت اجرایی شدن پیش برده شد و در ادامه راه از انقلاب معدنی خبر داده شد.;

اجرای نقشه راه معدن ۸۵ درصد مشکلات را حل می‌کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، داریوش اسماعیلی در پاسخ به "عصرمعدن" با بیان این مطلب در ادامه گفت: اکنون یک هفته در میان جلسه ای برگزار شده و کارگروهی متشکل از رییس هیات عامل ایمیدرو، رییس سازمان زمین شناسی، معاونت معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس سازمان نظام مهندسی معدن و دو نماینده از بخش خصوصی یعنی رییس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی و رییس خانه معدن ایران در آن حضور دارند و امید می رود که در سال 98 نقشه راه به نتیجه برسد.

    به گفته وی نقشه راه معدن دارای 72 بند است که در 35 بند آن نظام مهندسی معدن کشور به عنوان همکار اصلی نام برده شده و پیشنهاداتی ارائه کرده است‌.

    وی همچنین در خصوص طرح فعال سازی 500 معدن و تعامل با بخش خصوصی نیز گفت: این موضوع یکی از بندهای مهم نقشه راه معدن است و شرکت تهیه‌و تولید مواد معدنی ایران با همکاری بخش خصوصی و سازمان نظام مهندسی معدن این کار را انجام دهد.

    وی افزود: در هفدهمین اجلاس نظام مهندسی معدن به این موضوع پرداخته خواهد شد و امید می رود در سال 98 نتایج خوبی در این زمینه حاصل شود.

    اسماعیلی ادامه داد: یکی از بندهای نقشه راه این است که ایمیدرو و ایمپاسکو از تصدی گری دست بردارند. همچنین ایمیدرو باید تمام معادن خود را به بخش خصوصی واگذار کند و اجرای نقشه راه معدن یعنی حل 85 درصد از مشکلات بخش معدن.

    به گفته وی یکی از بندهای نقشه راه این است که معاونت معدنی وزارت صمت با سازمان محیط زیست و منابع طبیعی داشته و این تفاهم نامه به بخشنامه تبدیل شود تا سو برداشتی از بخشنامه های سازمان های مختلف نداشته باشیم‌

    اسماعیلی گفت: معاونت معدنی نیز قرار است این مورد را که از این پس طرح های اکتشافی و بهره برداری توسط سازمان نظام مهندسی معدن انجام شود‌ را مصوب کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر