رییس سازمان بورس مطرح کرد:

اراده مدیران فولادی کشور برای دفاع از حقوق میلیون‌ها سهامدار

کنار رفتن قیمت‌گذاری دستوری با تعامل وزارت صمت

عصر معدن- محمدعلی دهقان دهنوی رییس سازمان بورس در نشست با مدیران فولادی کشور گفت: شما مدیران صنعت فولاد کشور، وکیل میلیون‌ها سهامدار عدالت هستید و باید از حقوق آنها دفاع کنید که خوشبختانه این اراده و رویکرد برقرار شده است.;

اراده مدیران فولادی کشور برای دفاع از حقوق میلیون‌ها سهامدار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از کالاخبر، رییس سازمان بورس تاکید کرد: تقریبا ٩۰ درصد جمعیت کشور به طور مستقیم و غیرمستقیم با سهام عدالت در ارتباط هستند و قطعا باید از منافع آنها دفاع کرد.

    وی افزود: از شما تولیدکنندگان فولاد کشور می خواهیم در راه توسعه بازار سرمایه و ایجاد رقابت در بازار به ما کمک کنید، چون قطعا شفافیت و رقابت به توسعه شما نیز کمک می کند؛ از سوی دیگر شما وکیل میلیون ها سهامدار هستید تا در حق آنها اجحاف نشود و این مسئولیت سنگینی است.

    دهقان دهنوی اظهار داشت: ما به عنوان متولیان بازار سرمایه از شما تولیدکنندگان می خواهیم افق های پیش روی تولید و توسعه شرکت خود را برای سهامداران شفاف سازی کنید تا ارزندگی شرکت های فولادی برای سهامداران نمایان شود.

    به گفته وی، بررسی ها بیانگر آن است که شکوفایی در صنعت فولاد حتمی بوده چرا که ذخایر کشور و ساختارها در این حوزه فراهم است.

    عرضه کل زنجیره در بورس کالا محقق می شود

    دهقان دهنوی در ادامه به بورس کالا اشاره کرد و افزود: بورس کالای ایران در ماهیت خود یک پلتفرم معاملات است و این بستر معاملات، تعیین کننده قیمت نیست بلکه مکانی را فراهم کرده است که قیمت ها براساس عرضه و تفاضا کشف شود؛ بنابراین هر گونه اعمال دستوری قیمت در بورس کالای ایران به معنی انحراف قیمت و ضربه زدن به اقتصاد کشور است.

    وی تاکید کرد: هر گونه دخالت در قیمت کالاها از جمله فولاد در بورس، شفافیت را کاهش می دهد و عدالت را نقض می کند؛ از این رو سازمان بورس براساس قانون، اجازه قیمت گذاری دستوری را نمی دهد که خوشبختانه تعامل بسیار مطلوبی باوزارت صمت و شخص وزیر صمت ایجاد شده است.

    رییس سازمان بورس گفت: هفته گذشته با معاون جدید معدنی وزیر به مجلس رفتیم و خوشبختانه مسیری روشن و اتفاق های مثبتی در حوزه فولاد در حال تحقق است.

    وی افزود: چشم انداز بازار فولاد در کشور بسیار درخشان است، بنابراین به همت تلاش های زیادی که در دست اجراست، تمام اقدامات انجام خواهد شد تا تمام زنجیره فولاد کشور در بورس کالای ایران عرضه شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر