در نخستین ماه امسال

آهن اسفنجی بیشترین رشد تولید را ثبت کرد

عصر معدن- آمار تولید انواع محصولات زنجیره فولاد در نخستین ماه از سال جاری نشان می‌دهد که میزان تولید نسبت به همین ماه در سال گذشته رشد ۱.۱ تا ۱۰.۴ درصدی داشته که بیشترین آن متعلق به آهن اسفنجی است.;

آهن اسفنجی بیشترین رشد تولید را ثبت کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، طبق آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در نخستین ماه از سال جاری، تولید آهن اسفنجی بیشترین رشد تولید را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است؛ طی این مدت سه میلیون و 807 هزار تن آهن اسفنجی تولید شده که نسبت به سه میلیون و 447 هزار تن تولیدی در مدت مدت مشابه سال 1401 رشد 104  درصدی را نشان می‌دهد.

    پس از آن در ماه ابتدایی سال جاری بالغ بر شش میلیون تن (شش میلیون و 95 هزار تن) گندله سنگ‌آهن تولید شده که حدود 231 هزار تن بیش از میزان تولید آن در فروردین ماه سال گذشته معادل پنج میلیون و 764 هزار تن است و رشد 5.7 درصدی را ثبت کرده است.

    در مدت مذکور سال جاری شش میلیون و 66 هزار تن کنسانتره سنگ آهن تولید شده که نسبت به پنج میلیون و 831 هزار تن تولیدی در فروردین ماه سال گذشته، 4 درصد بیشتر است.

    در نخستین ماه سال، به ترتیب 999 هزار تن مقاطع طویل فولادی و یک میلیون و 866 هزار تن محصولات فولادی تولید شده که هر یک، دو درصد بیش از میزان تولید در مدت مشابه سال گذشته است.

    در فرودین ماه سال گذشته به ترتیب 978 هزار تن مقاطع طویل فولادی و یک میلیون و 829 هزار تن محصولات فولادی تولید شده بود.

    پس از این‌ها، تولید مقاطع تخت فولادی در این مقایسه آمار 1.9 درصدی رشد ثبت شده که از 851 هزار تن به 867 هزار تن رسیده است.

    در نهایت تولید فولاد میانی کمترین رشد تولید را داشته در حالیکه در فروردین ماه سال گذشته، سه میلیون و 132 هزار تن تولید شده بود، امسال 34 هزار تن بر آن افزوده شده و با رشد یک درصدی به سه میلیون و 166 هزار تن رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات