در مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه تصویب شد

افزایش ۶۰ میلیارد تومانی سرمایه «سرچشمه»

عصر معدن- سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه براساس رأی سهام‌داران در جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده، از ۲۸۰ میلیارد تومان به ۳۴۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.;

افزایش ۶۰ میلیارد تومانی سرمایه «سرچشمه»
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از مس پرس، «علی ارجمندی» مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در این جلسه با بیان این‌که در سال مالی 1397، شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه عملکرد مالی خوبی داشته است، گفت: براساس کارشناسی‌های صورت‌گرفته و برای دفاع از اهداف بخش‌های مختلف شرکت سرمایه‌گذاری، ازجمله حفظ حق‌وحقوق سرمایه‌گذاران حقوقی و حقیقی و همچنین جلوگیری از افت قیمت سهام در بازار سرمایه، نیاز به افزایش سرمایه داشتیم.
    وی افزود: برای این کار نیاز به مجوز سازمان بورس داشتیم که پس از برگزاری جلسات مختلف در نهایت موفق شدیم مجوز این افزایش سرمایه را بگیریم.
    ارجمندی تصریح کرد: افزایش سرمایه شرکت سرمایه گذاری سرچشمه از محل سود انباشته تأمین می‌شود.

    مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سرچشمه درباره اهداف 21 درصدی افزایش سرمایه گفت: هدف از افزایش سرمایه بهبود وضعیت ساختار مالی، جبران سرمایه‌گذاری انجام‌شده طی سنوات مالی گذشته و سال مالی جاری، حفظ و افزایش عملیات جاری و جلوگیری از خروج وجوه نقد، توسعه فعالیت‌های شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه و شرکت‌های زیرمجموعه است.

    وی تاکید کرد: در شرایط کنونی ما به این افزایش سرمایه نیاز داریم تا بتوانیم سود و تولیدهای جدیدی داشته باشیم؛ در غیر این صورت، سود شرکت به‌صورت کنترل‌شده باقی می‌ماند و احتمال افت سهام‌مان در بازار هم بسیار افزایش می‌یابد.
    ارجمندی با بیان این‌که شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه با بیش از 30 سال سابقه در حوزه‌های خدمات فنی و مهندسی، صنعتی و معدنی و تولیدی، خدمات عمومی، پژوهشی و مالی تجربه‌های درخشانی به‌دست آورده است اظهار داشت: امیدواریم با این افزایش سرمایه در سال جاری نقشی پررنگ‌تر در توسعه صنعت کشور و همچنین انجام کارهای پایین‌دستی مربوط به شرکت مس ایفا کنیم تا به سودآوری بیشتری دست یابیم.

    بر اساس این گزارش، شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در سال 1366 در راستای خصوصی‌سازی تاسیس شد و هم‌اکنون 96/36 درصد از سهام این شرکت متعلق به اشخاص حقیقی است و 54/30 درصد سهام متعلق به موسسه صندوق بازنشستگی شرکت مس و 4/24 درصد متعلق به شرکت صنایع مس افق کرمان و 2/52 درصد متعلق به گروه مالی سپهر صادرات و 1/98 درصد متعلق به شرکت آتیه‌اندیشان است.
    گفتنی است؛ جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، شنبه 24 فروردین‌ماه سال جاری با حضور مدیرعامل، اعضای هیئت‌مدیره، نماینده صندوق بازنشستگی مس، سهامداران، نماینده سازمان بورس و حسابرس با حضور حدود 65/05 درصد سهامداران در کرمان، برگزار شد.
     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر