سیستان و بلوچستان و چشم‌انداز رشد معدن

عصر معدن- وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سفر استانی خود به سیستان و بلوچستان چشم انداز این استان را با توجه به پتانسیل ها وبرنامه ها یی که در اختیار دارد چشم انداز روشنی به ویژه در بخش معدن دانست.;

سیستان و بلوچستان و چشم‌انداز رشد معدن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، «سیدمحمد اتابک»، وزیر صمت، امروز پنجشنبه در ادامه نخستین سفر استانی به کارخانه فراوری طلای تفتان رفت و در طی بازدید از روند فراوری طلای انجیرک تفتان در این مجموعه اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان با توجه به در اختیار داشتن تقریبا تمامی عناصر، از ظرفیت قابل توجهی برای رشد بخش معدن برخوردار است.
    وی تاکید کرد: چنانچه سرمایه‌گذاری های بخش معدن افزایش یابد و از فعالان این حوزه حمایت صورت گیرد، می توان با پشتوانه مسئولان و نمایندگان استان، شاهد کاهش فاصله جایگاه معدن سیستان و بلوچستان با متوسط رشد بخش معدن کشور باشیم.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه سیستان و بلوچستان رنگین کمان معادن را در خود جای داده و اکثر عناصر قابل استحصال را در اختیار دارد، اظهار داشت: این استان از مزیت‌های اقتصادی متعددی نیز در حوزه تجارت با دو کشور پرجمعیت هم‌مرز برخوردار است که می توان برای توسعه از آن بهره برد.
    معدن «طلای تفتان» سیستان و بلوچستان در زمره یکی از معادن طلای ایران به شمار می‌رود.
    طرح ساخت کارخانه تولید شمش طلا در استان سیستان و بلوچستان، منطقه تفتان با هدف تولید سالانه نیم‌تن طلا، در اردیبهشت 1401 اغاز و در زمستان 1402 طی 20 ماه به بهره‌برداری رسید.
    این کارخانه در فاز اول با ظرفیت 500 کیلوگرم شمش طلا در سال و اشتغالزایی 500 نفر احداث شده است و فاز دوم توسعه این کارخانه با ظرفیت 1020 کیلوگرم در افق 1403 در دست اجراست. این پروژه با سرمایه‌گذاری 55 میلیون دلاری شرکت سرمایه‌گذاری صدرتامین، از جمله هلدینگ‌های گروه شستا (زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) و اجرای شرکت توسعه معادن پارس تامین بعنوان بازوی اجرایی هلدینگ صدرتامین انجام شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر