مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو خبر داد:

احیا ۵۰ معدن کوچک در دستور کار ایمیدرو طی امسال

عصر معدن- مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو از طراحی بسته احیا ۵۰ معدن کوچک کشور طی سال جاری خبر داد.;

احیا ۵۰ معدن کوچک در دستور کار ایمیدرو طی امسال
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، سمیه خلوصی افزود: مهم ترین اقدامی که ایمیدرو در شمار برنامه های امسال قرار داده، احیا و فعال سازی معادن کوچک است.

    وی افزود: بارزترین مزیت معادن کوچک، گستردگی آنها در کشور و اشتغالزایی بالا است. چراکه می توان در نقاط مختلف کشور یک معدن کوچک را فعال و اشتغالزایی قابل توجهی در آن ایجاد کرد.

    مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو گفت: به طور حتم از دیگر مزیت های مهم معادن نسبت به سایر صنایع، ایجاد اشتغال در بخش خدمات و صنایع جانبی است به طوری که در زنجیره های پایین دستی تعداد زیادی شغل ایجاد می کند.

    خلوصی ادامه داد: زمانی که معدنی را توسعه می دهیم، خدمات حمل و نقل و دیگر خدمات جانبی آن موجب توسعه اقتصادی آن منطقه و یا ایجاد ثروت محلی می شود.

    پیوند دانشگاه و صنعت

    وی با تشریح دیگر برنامه های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اظهار کرد: از دیگر برنامه های با اهمیت ایمیدرو می توان به ارتباط فراگیر این سازمان با دانشگاه ها نام برد. در این زمینه ایمیدرو چندین تفاهمنامه با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی منعقد کرده است.

    مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو افزود: در حال حاضر این سازمان عمده نیازهای پژوهشی و آموزشی را از طریق این تفاهم نامه ها پیگیری می کند تا از پتانسیل دانشگاه ها برای صنعت و از پتانسیل صنعت برای دانشگاه ها استفاده شود.

    طرح های آماده افتتاح

    خلوصی همچنین از برنامه افتتاح طرح هایی همچون آلومینیوم جاجرم، فولادسازی سپیددشت، فاز نخست بندر پارسیان و آلومینیوم جنوب در سال جاری خبر داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر