رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین:

معادن سلب صلاحیت شده به مزایده گذاشته می شوند

عصر معدن- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: امسال ۱۷۲ محدوده معدنی به مزایده گذاشته می شود که در ۱۰۱ محدوده اکتشافی کار خاصی نشده و ۷۱ معدن فاقد بهره برداری و سلب صلاحیت شده است.;

معادن سلب صلاحیت شده به مزایده گذاشته می شوند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبرری «عصرمعدن» به نقل از شاتا، علی پرزحمت در شورای معادن استان قزوین، با بیان این مطلب، افزود: تاکنون 186 مجوز اکتشاف، گواهی کشف و پروانه بهره برداری به حجم یک میلیون و 435 هزار متر مکعب در سطح استان صادر شده است.
    وی ادامه داد: سال گذشته 21 پروانه اکتشاف با 90 درصد رشد، گواهی کشف 14 مورد با 75 درصد رشد و پروانه بهره‌برداری 12 مورد با 10‌درصد رشد نسبت به سال 95 در استان صادر شده است.
    به گفته وی، این میزان مجوز صادر شده نسبت به سال 95 با افزایش 59 درصدی روبرو بوده است.
    پرزحمت ادامه داد: از یک میلیون و 435 هزار متر مکعب ذخایر مورد بهره برداری معادن استان، 783 متر مکعب مربوط به طرح های عمرانی بخش دولتی و مابقی آن نیز توسط بخش خصوصی انجام شده است.
    وی اضافه کرد: مجوزهای معادن باید توسط شرکت آب منطقه ای یا اداره کل منابع طبیعی مورد تایید قرار گیرد و در غیر این صورت، هیچگونه مجوزی صادر نخواهد شد.
    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین افزود: از مجوزهای برداشت صادر شده 10 مورد مربوط به شهرداری و دهیاری ها و از مجوزهای غیربرداشت شده نیز 43 مورد مربوط به بخش خصوصی و تعدادی هم مربوط به شهرداری ها بوده که جرایم آنها اخذ شده است.
    پرزحمت میزان جرایم اخذ شده در این رابطه را 6 میلیارد ریال دانست و گفت: هشت مورد پرونده نیز در محاکم قضائی استان پیگیری می شود.
    وی در پایان افزود: در 110 منطقه اکتشافی استان کار خاصی صورت نگرفته و 71 معدن نیز فاقد صلاحیت هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر