غریب پور اعلام کرد:

گام های فولاد خوزستان در صادرات، تامین مواد اولیه و رفع تعهد ارزی

عصر معدن- رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: فولاد خوزستان در سه حوزه صادرات، رفع تعهد ارزی در بانک مرکزی و برنامه ریزی برای تامین مواد اولیه طی شش ماهه نخست امسال، از شرکت های پیشرو معدن و صنایع معدنی بوده است.;

گام های فولاد خوزستان در صادرات، تامین مواد اولیه و رفع تعهد ارزی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، خداداد غریب پور که در جلسه کارگروه کنترل مدیریت به منظور ارزیابی عملکرد فولاد خوزستان سخن می گفت، افزود: کسب مقام نخست صادرات طی شش ماه اول امسال، تایید مسائل ارزی توسط بانک مرکزی و تامین مواد اولیه را می توان از اقدامات موثر فولاد خوزستان نام برد.

    وی افزود: این اقدامات حاکی از آن است که این مجموعه فولادی رویکردهای قابل قبولی در جهت رونق تولید و صادرات داشته است.

    غریب پور با اشاره اقدامات توسعه ای فولاد خوزستان، گفت: برنامه دستیابی به ظرفیت 6 میلیون تن تولید پایدار در فاز چهارم توسعه تا سال 1403توسط فولاد خوزستان هدفگذاری شده است که امیدواریم با همت مدیران و کارکنان این فولادساز بزرگ، محقق شود.

    رئیس هیات عامل ایمیدرو افزود: اشتغالزایی بیش از 9 هزار نفر در مجموعه فولاد خوزستان حاکی از ظرفیت های مثال زدنی این مجموعه است که به طور حتم با تکمیل طرح های توسعه این میزان اشتغال افزایش خواهد یافت.

    اهتمام برای افزایش صادرات

    در ادامه این جلسه علی محمدی مدیرعامل فولاد خوزستان نیز طی سخنانی بر نقش آفرینی این شرکت در توسعه صادرات تاکید کرد.

    محمدی با اشاره به آمار تولید و صادرات فولاد خوزستان طی شش ماهه نخست امسال اظهار کرد: طی این مدت میزان تولید این مجموعه، سه میلیون و 800 هزار تن بوده است که از این رقم 2 میلیون تن به فروش صادراتی و یک میلیون و 800 هزار تن به فروش داخلی اختصاص یافت.

    مدیرعامل فولاد خوزستان با اشاره به برنامه های توسعه فولادسازی عنوان کرد: جایگزینی تکنولوژی و بروزرسانی سایت قدیم جهت حفظ، تولید بهبود شرایط زیست محیطی، احداث فولادسازی 800 هزار تنی شادگان تا سال 1400 و احداث یک کارخانه جدید 1.2 میلیون تنی تا سال 1402 را می توان از اقدامات مهم و توسعه ای این شرکت نام برد.

    محمدی ادامه داد: احداث زیرساخت های تولید و اجرای پروژه های پایداری تولید (ظرفیت 4 میلیون تن پایدار) با هدف تامین نیازهای فعلی و بخشی از نیازهای توسعه های آتی و همچنین تکمیل زنجیره ارزش با ورود به بالا و پایین دست زنجیره تا سال 1401 نیز مورد توجه شرکت است.

    وی در تشریح چالش های پیش رو فولاد خوزستان، گفت: تامین کنسانتره سنگ آهن مورد نیاز فولاد خوزستان و فولاد شادگان، تامین مالی اقتصادی، تولید محصولات میانی و عدم تولید محصولات نهایی و همچنین رکود بازار داخل از جمله چالش های این مجموعه است .

    مدیرعامل فولاد خوزستان همچنین تصریح کرد: افزایش سرمایه از محل سود انباشته تا سقف 3 هزار میلیارد تومان از جمله هدفگذاری های این فولادساز است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر