در همایش پیشگامان انقلاب و صنعت ذوب آهن اصفهان عنوان شد:

با تامین به موقع مواد اولیه ظرفیت تولید ذوب آهن تکمیل می شود

عصر معدن- در همایش پیشگامان انقلاب و صنعت که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و با حضور مدیران عامل و دیگر مسئولان سابق ذوب آهن و مدیران و سرپرستان فعلی این شرکت در روز سه شنبه ۷ اسفند ماه سال جاری در تالار آهن برگزار شد ، روند فعالیت ها، چالش ها، طرح های توسعه، موفقیت ها ،تولیدات ،مسئولیت های اجتماعی و مسایل پیش روی این مجتمع عظیم صنعتی مورد بررسی قرار گرفت .;

با تامین به موقع مواد اولیه ظرفیت تولید ذوب آهن تکمیل می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، منصور یزدی زاده مدیر عامل ذوب آهن اصفهان در این همایش ضمن مرور تحولات و اقدامات ذوب آهن در سال های اخیر ، به تولید محصولات جدید در این  شرکت اشاره کرد و گفت : در سال 97 با یک اقدام اساسی و افزایش سرمایه از ماده 141 خارج شدیم و در اقدامی دیگر بخشی از  بدهی های ذوب آهن با مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت تهاتر شد و در سال آینده نیز با استفاده از این پتانسیل بدهی های ذوب آهن کمتر خواهد شد.
    وی در ادامه افزود: هزینه های مالی ذوب آهن اصفهان در سال 97 کاهش یافته و با سود دهی مناسب در سال جاری زیان انباشته شرکت به کمتر از 1000 میلیارد تومان خواهد رسید.
    یزدی زاده سپس با اشاره به اقدامات اجرایی و فنی سال جاری در ذوب آهن گفت: تولید ریل ملی به عنوان یک ایده جدید از سه سال قبل در ذوب آهن مطرح بود که در سال جاری این محصول تولید و عرضه شد . همچنین تولید تیرآهن H300  با تولید بیم بلانک به ثمر رسید و این شرکت قادر است محصولات صنعتی و جدید خود را متنوع کرده و میزان تولید آن ها را افزایش دهد.
    مدیر عامل ذوب آهن در ادامه مهمترین مشکل و دغدغه این مجتمع عظیم صنعتی در حال حاضر را تهیه مواد اولیه معرفی کرد و یادآور شد: ذوب آهن در داخل هیچ مشکلی ندارد و تولید این شرکت  با تامین مواد اولیه و راه اندازی مجدد کوره بلند شماره یک در سال آینده با فعالیت سه کوره بلند به سه میلیون و 600 هزارتن خواهد رسید.
    یزدی زاده در پایان گفت : این شرکت میزبان حدود 14000 نیروی انسانی بوده که سرمایه اصلی این شرکت هستند و همگی با هوش، زحمتکش و با انگیزه می باشند و با وجود آنها قادر به انجام کارهای بزرگتر خواهیم بود.
    در این همایش چند تن از مدیران عامل و معاونین اسبق ذوب آهن نیز نظرات و خاطرات خود از فعالیت در این کارخانه را برشمردند.
    بهرام سبحانی مدیر عامل اسبق و رئیس هیات مدیره فعلی ذوب آهن و مرد سال فولاد ایران بود طی سخنانی از خاطرات حضور خود در صنعت فولاد و از جمله کار در ذوب آهن و فولاد مبارکه سخن گفت و یادآور شد: ذوب آهن اصفهان به عنوان قدیمی ترین صنعت فولاد کشور همچنان به عنوان یک شرکت بزرگ و خوشنام در سطح کشور مطرح است و انشاا... با همت کارکنان و راه اندازی مجدد کوره بلند شماره یک تا شهریور سال 98 به تولید سه میلیون و 600 هزار تن خواهد رسید.
    حسین آذربایجانی از مسئولان سابق این شرکت در سخنان خود گفت: ماپایه گذار صنعت در کشور بودیم و در حد توان در این زمینه قدم برداشتیم.  انتظار ما این است که مدیر عامل فعلی با کمک کارکنان خود بیش از پیش در جهت حفظ و گسترش تولید، تکریم کارکنان و بازنشستگان و احیاء عظمت و نام ذوب آهن بکوشند و در سال های آینده ، تولید این شرکت را افزایش دهند.
    اصلانی دیگر مدیر عامل اسبق ذوب آهن  گفت: برای من باعث افتخار است که عمر خود را در ذوب آهن طی کردم و با کارکردن در این کارخانه مامور خدمت در صنایع دیگر مانند صنایع دفاع، مس و سیمان شدم .
    محمد رضا فرقدانی دیگر سخنران این مراسم بود. این مدیر عامل اسبق ذوب آهن گفت: من از اولین فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف بودم که در سال 1349 در ذوب آهن استخدام شدم و تا زمان بازنشستگی در سال 1381 سمت های مختلفی از جمله مسئولیت پدافند غیرعامل در زمان جنگ را بر عهده داشتم .وی گفت 2 سال آخر خدمت را نیز به عنوان مدیر عامل در خدمت همکاران بودم .وی سپس خاطرات خود از زمان حضور مهندسان روسی و بمباران های کارخانه در زمان جنگ را برشمرد.
    مسعود ابکاء دیگر مدیر عامل اسبق ذوب آهن نیز در سخنان خود از انجام مسئولیت های اجتماعی ذوب آهن در لنجان، استان اصفهان و کشور سخن گفت و یادآور شد: مهمترین کار ذوب آهن عدم استفاده از یارانه انرژی در کشور و تلاش و فعالیت در جهت ساخت و راه اندازی دیگر واحدهای فولادی کشور است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر