از سوی ایمیدرو و شرکت های وابسته و تابعه انجام شده است؛‌

سرمایه گذاری ۱۱.۶ میلیارد دلاری در بخش معدن و صنایع معدنی سال ۹۲ تا پایان ۹۹

عصر معدن- مجموع سرمایه گذاری های ایمیدرو، شرکت های زیرمجموعه و تابعه (تحت راهبری) از سال ۹۲ تا پایان سال جاری از ۱۱.۶ میلیارد دلار عبور می کند.;

سرمایه گذاری ۱۱.۶ میلیارد دلاری در بخش معدن و صنایع معدنی سال ۹۲ تا پایان ۹۹
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو)،‌ از ابتدای دولت یازدهم تا پایان سال 98 ارزش سرمایه گذاری های ایمیدرو، شرکت های زیرمجموعه و تابعه در بخش معدن و صنایع معدنی به بیش از 9.4 میلیارد دلار رسید که با احتساب 2.2 میلیارد دلار مجموع سرمایه گذاری امسال، رقم سرمایه گذاری ها به بیش از 11 میلیارد و 600 میلیون دلار می رسد.
    حاصل این سرمایه گذاری ها افزایش تا بیش از 100درصدی ظرفیت سازی در زنجیره های فولاد،‌ آلومینیوم، مس و ... بوده است.

    ظرفیت های تولید در زنجیره فولاد، مس و آلومینیوم بین سال های 92 تا پایان 98 به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته به طوری که ظرفیت تولید کنسانتره سنگ آهن با دستیابی به 57.6 میلیون تن نزدیک به 100درصد، گندله سنگ آهن با رسیدن به 47.6 میلیون تن 116.5درصد، آهن اسفنجی با دستیابی به 35.3 میلیون تن نزدیک به 80درصد و فولاد خام با رسیدن به 37.5 میلیون تن 66.6درصد رشد پیدا کرده است.
    همچنین ظرفیت تولید کنسانتره مس با رسیده به یک میلیون و 150هزار تن 35درصد و کاتد مس با دستیابی به 457هزار تن 77درصد رشد داشته است. ظرفیت تولید آلومینا بدون تغییر 245هزار تن است اما ظرفیت تولید در آلومینیوم با رشد نزدیک به 80درصد به 770هزار تن رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر