قیمت مس از مرز ۹۰۰۰ دلار گذشت

عصر معدن- قیمت فلزات پایه در معاملات روز دوشنبه با خوش بینی به افزایش تقاضا تحت تاثیر بهبود اقتصادی، صعود کرد و هر تن مس از مرز ۹۰۰۰ دلار عبور کرد.;

قیمت مس از مرز ۹۰۰۰ دلار گذشت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، مس در معاملات روز دوشنبه بیش از سه درصد صعود کرد و در مسیر ثبت یازدهمین رشد قیمت ماهانه در فوریه قرار دارد. فلزات تحت تاثیر انتظارات برای بهبود تقاضا پس از احیای اقتصادی از پیامدهای شیوع ویروس کرونا و کمبود تاریخی عرضه، عملکرد درخشانی پیدا کرده اند. این امر گمانه زنی ها درباره شروع یک سوپرسیکل جدید کالا را تقویت کرده و نگرانیها نسبت به افزایش فشار قیمت همزمان با احیای اقتصاد جهانی از پاندمی را برانگیخته است.

    گروه گلدمن ساکس هفته گذشته اعلام کرد بازگشت چین از تعطیلات سال نو باعث بالا رفتن قیمتها شده و بازار مس امسال با بزرگترین کمبود عرضه در یک دهه گذشته روبروست.

    در حال حاضر نشانه هایی از محدودیت عرضه در بازار فلزات لندن دیده می شود زیرا قیمت معاملات اسپات نرخ بالاتری نسبت به معاملات آتی پیدا کرده است.

    قیمت معاملات سه ماهه مس در بازار لندن روز دوشنبه به 9141 دلار و 50 سنت رسید. قیمت نیکل به 20 هزار و 10 دلار در هر تن صعود کرد و قلع در بالاترین قیمت از سال 2011 ایستاد.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، صعود قیمت مس رشد ارزش سهام شرکتهای معدنی نظیر جیانگشی کاپر چین، او زد مینرالز استرالیا و گروه بی اچ پی و ریو تینتو را به همراه داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر