پرونده ریزش معدن طبس در مرحله تحقیقات مقدماتی است

عصر معدن- دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: پرونده ریزش معدن سامان کاوش طبس و فوت ۲ کارگر این معدن در حال تکمیل تحقیقات مقدماتی است و با فوریت دنبال می‌شود.;

پرونده ریزش معدن طبس در مرحله تحقیقات مقدماتی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، حسین مقدسی افزود: گزارش اولیه بازرسان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان دلالت بر رعایت نکات ایمنی در محل ریزش معدن دارد.

    وی ادامه داد: در حال حاضر پرونده این معدن را دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان طبس مورد بررسی قرار داده است که در صورت لزوم به هیات کارشناسی مربوطه ارجاع خواهد شد.

    مقدسی تصریح کرد: با تکمیل تحقیقات اگر چنانچه هرگونه قصور، سهل‌انگاری و یا رعایت نکردن ایمنی در محل حادثه مشخص شود اشخاص خاطی مورد تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

    ساعت 13 و 30 دقیقه 25 مهرماه در عمق 200 متری معدن سامان کاوش طبس بر اثر ریزش آوار 2 کارگر جان خود را از دست دادند.

    این 2 کارگر به منظور تخریب و پیشروی به عمق معدن رفته بودند که دچار ریزش معدن شدند.

    حوزه زغالدار طبس با وسعتی بالغ بر 30 هزار کیلومتر مربع با ذخیره اکتشافی 2 میلیارد و 750 میلیون تن زغال سنگ کک شو و زغالسنگ حرارتی در چهار ناحیه پروده، نایبند، مزینو و آبدوغی یکی از بزرگترین ناحیه‌های زغالی در خاورمیانه است که از سال 1357 عملیات شناسایی و اکتشافی روی آن انجام گرفته و هم اکنون ادامه دارد.

    مرکز شهرستان طبس در 270 کیلومتری غرب بیرجند است و از قطب‌های اصلی تولید زغالسنگ کشور به شمار می رود که به خط ریل سراسری نیز متصل است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر