رشد چشمگیر ۳۳۴ درصدی سودآوری شرکت فولاد هرمزگان

عصر معدن- مجمع عمومی عادی سالانه شرکت فولاد هرمزگان جنوب روز چهارشنبه ۱۲ تیرماه در محل هتل هرمز بندرعباس برگزار شد. در ایــن مجــــمع، فـــــرزاد ارزانـــی مدیرعامل فولاد هرمزگان از طـــرف هیئــت‌مدیره گـــزارش اقدامات و دستاوردهای این شرکت را به سهام‌داران ارائه کرد.;

رشد چشمگیر ۳۳۴ درصدی سودآوری شرکت فولاد هرمزگان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» فرزاد ارزانی مدیرعامل فولاد هرمزگان در این گزارش با اعلام افزایش 58 درصدی فروش تختال به بازار داخل در سال 97 گفت: شاهد افزایش 35.5 درصدی درآمد شرکت در سال 97 بودیم و این مهم با همکاری و همدلی کارکنان شرکت فولاد هرمزگان و حمایت سهام‌داران ازجمله شرکت فولاد مبارکه و با درک متقابل و اقدامات استراتژیک در راستای اهداف تعریف‌شده صورت پذیرفت.

    وی راه‌اندازی کمیته‌های تحول را یکی از اقدامات استراتژیک در این شرکت دانست و گفت: اقداماتی از این دست باعث شده مصرف الکترود و نسوز در شرکت فولاد هرمزگان کاهش یابد. همچنین متوسط تولید تختال خارج از رنج آنالیزی در سال 97 به 0.55 درصد رسیده که جالب‌توجه است.
    ارزانی با اشاره به این‌که سرمایه شرکت طی چند مرحله افزایش به 1500 میلیارد تومان رسیده افزود: در سال 97 با توجه به اقدامات شرکت، مبلغ 1867 میلیارد تومان سود عملیاتی حاصل شد که از این میان 1643 میلیارد تومان سود خالص شناسایی شده است؛ بنابراین شاهد افزایش 334 درصدی سودآوری شرکت فولاد هرمزگان در سال 97 هستیم.

    وی در ادامه افزایش تولید زیر سقف فولادسازی از 1.5 میلیون تن به 2 میلیون تن در سال را بخشی از برنامه‌های شرکت عنوان و خاطرنشان کرد: فولاد هرمزگان در حال حاضر به‌عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان فولادی توانسته حدود 8 درصد از تولید فولاد خام کشور را به خود اختصاص دهد و در رتبۀ چهارم تولید فولاد خام کشور قرار گیرد که امیدواریم با تکمیل پروژه‌های یادشده، رتبه این شرکت در بین تولیدکنندگان فولاد کشور ارتقا یابد.

    مدیرعامل فولاد هرمزگان دستیابی به تندیس ساخت محصول نوآور برتر ایرانی، کسب عنوان شرکت پیشرو در بین 100 شرکت برتر ایران، تقدیرنامۀ دوستارۀ جایزۀ ملی تعالی سازمانی ایران، گواهی ملی حمایت از مصرف‌کنندگان برای دومین سال متوالی، عنوان صادرکننده نمونه استانی برای چهارمین سال متوالی و نشان لیاقت حمایت از تولید ملی را از دیگر دستاوردهای شرکت فولاد هرمزگان در سال 97 دانست.

    در این مجمع به پیشنهاد هیات‌مدیره و با تصویب سهام‌داران، 10 درصد سود خالص سال 97، معادل مبلغ 110 ریال به ازای هر سهم جهت توزیع در بین سهام‌داران تعیین گردید. همچنین در ترکیب هیئت‌مدیره، شرکت فلز تدارک جایگزین شرکت توکافولاد شد.
    در پایان روزنامه‌های دنیای اقتصاد و صمت به‌عنوان روزنامه‌های رسمی این شرکت تعیین شدند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر