چقدر فولاد وارد شد؟

عصر معدن- طی پنج ماه نخست امسال، میزان واردات اقلام فولادی تنها در حدود یک میلیون تن بوده و بخش قابل توجه نیاز فولادی کشور از تولید داخل تامین شده است.;

چقدر فولاد وارد شد؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بر اساس آمار ارائه شده توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، طی پنج ماه نخست سال جاری مجموع واردات انواع مقاطع فولادی، شمش فولادی و محصولات فولادی حدود یک میلیون تن ثبت شده است که برای بین 5.9 درصد، 85.5 درصد و 96.4 درصد بیشتر شده اما واردات شمش تغییری نداشته و کشور همچنان بی‌نیاز از واردات آهن اسفنجی بوده است.

    طبق آمار، میزان واردات مقاطع طویل فولادی که در پنج ماهه ابتدایی سال گذشته 34 هزار تن ثبت شده بود در مدت مشابه امسال به 36 هزار تن رسیده و بدین ترتیب 9.5 درصد افزایش یافته است.

    بیشترین میزان حجم وارداتی فولاد در مدت مذکور سال جاری مختص محصولات فولادی معادل 525 هزار تن است که نسبت به میزان واردات آن در مدت مشابه سال گذشته معادل 283 هزار تن 85.5 درصد افزایش یافته است.

    میزان واردات مقاطع تخت فولادی نیز در مجموع پنج ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 96.4 درصد بیشتر شده و از 249 هزار تن در مجموع واردات طی پنج ماهه سال گذشته به 489 هزار تن در مدت مشابه امسال رسیده است.

    طبق آمار، در واردات شمش فولادی نیز امسال به 1000 تن رسیده که همه آن بیلت‌وبلوم بوده و نیازی به واردات اسلب نبوده و مربوط به سه ماهه اول است.

    همچنین واردات آهن اسفنجی هم در چهار ماهه امسال صفر ثبت شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر