معادن خراسان جنوبی در اولویت ویژه وزارت صنعت است

عصر معدن- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: معادن خراسان جنوبی در اولویت ویژه این وزارتخانه قرار گرفته است و با وجود محدودیت‌های بودجه‌ای، منابع خوبی را به اکتشافات معدنی اختصاص داده‌ایم.;

معادن خراسان جنوبی در اولویت ویژه وزارت صنعت است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، رضا رحمانی روز شنبه پس از ورود به خراسان جنوبی در حاشیه حضور در گلزار شهدای بیرجند در جمع خبرنگاران افزود: استان خراسان جنوبی از جهات مختلف معدن دارای پتانسیل‌های ویژه است و به لحاظ مرزی بودن ظرفیت صادرات دارد.

    وی با بیان اینکه خراسان جنوبی به نسبت استانی بکر است گفت: ظرفیت‌های خوبی را پیش بینی می‌کنیم که شناسایی شود و این مقدمه خوبی برای ورود سرمایه گذاری‌های جدید و بزرگ به استان خواهد بود.

    وزیر صمت اظهار داشت: در حوزه صادرات نیز خراسان جنوبی یکی از پایگاه‌های خوب صادراتی است که عملکرد مناسبی داشته است.

    وی با اشاره به برنامه بازدید از مرز در این استان گفت: تیم‌هایی تقسیم‎ بندی شده‌اند که مسایل و مشکلات در شهرستان‌ها به عنوان ماموریت دنبال شود.

    رحمانی افزود: در این سفر حدود 150 میلیارد تومان طرح سرمایه‌گذاری که به نتیجه رسیده است نیز افتتاح می‌شود.

    وی بیان کرد: کلنگ زنی، دیدار با صنعتگران و فعالان اقتصادی از دیگر برنامه‌های این سفر است که جمع بندی آن مبنای کار آینده خواهد بود.

    وی اظهار امیدواری کرد که این سفر نقطه عطفی برای توسعه خراسان جنوبی باشد.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز (شنبه) برای بازدید و افتتاح چند طرح در استان خراسان جنوبی وارد بیرجند شدند.

    حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی شهیدی و رضا رحمانی بدو ورود به فرودگاه بیرجند مورد استقبال استاندار خراسان جنوبی، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان قرار گرفتند.

    معاون رئیس جمهوری و وزیر صمت سپس با حضور در گلزار شهدای بیرجند به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند.

    در حال حاضر 46 نوع ماده معدنی در خراسان جنوبی شناسایی شده که زغال‌سنگ، منیزیت، سنگ‌های تزیینی، خاک‌های صنعتی، سنگ‌آهن، بازالت و مرمریت از جمله مهمترین این مواد معدنی است.

    میزان ذخایر کشف شده معادن استان از 2 هزار و 42 میلیون تن در آغاز دولت یازدهم به سه هزار و 700 میلیون تن در ابتدای سال جاری افزایش یافته که این رقم افزایش 81 درصدی را نشان می‌دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر