استاندار مرکزی عنوان کرد:

کارخانه تولید آلومینای ذوبی، زمینه‌ساز توسعه صنعت آلومینیوم در استان مرکزی

عصر معدن- استاندار مرکزی گفت: راه اندازی کارخانه دانش‌بنیان تولید آلومینای ذوبی حلقه ای از حلقه های بهم پیوسته صنعت استان را تکمیل می‌کند و طراحی و راه اندازی این کار ارزشمند موجب توسعه صنعت آلومینیوم استان می شود.;

کارخانه تولید آلومینای ذوبی، زمینه‌ساز توسعه صنعت آلومینیوم در استان مرکزی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، فرزاد مخلص الائمه سه شنبه 22 آذرماه 1401 در آیین افتتاح اولین کارخانه دانش‌بنیان تولید آلومینای ذوبی ایران در ساوه که توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: استان مرکزی قطب صنعت کشور و قطب صنعت مرتبط با صنایع آلومینیوم است و ظرفیت های ویژه ای در این صنعت دارد، در واقع صنعت آلومینیوم و شاخه های آن یک مزیت برای این استان محسوب می شود.

    وی با اشاره به فعالیت های ستاد اجرایی فرمان امام در حوزه تولید، بویژه فعالیت های دانش بنیان اظهار کرد: ویژگی برجسته ستاد اجرایی فرمان امام این است که  بروکراسی را خیلی به رسمیت نمی شناسد و آن را ابزاری برای پیشرفت و آبادانی می داند که نتیجه آن پیشرفت سریع در توسعه و آبادانی خواهد شد.

    وی بیان کرد: با وجود اینکه مملو از ظرفیت و فرصت های متعدد هستیم اما در بسیاری مولفه ها در تراز مناسب و واقعی قرار نداریم.

    استاندار مرکزی در ادامه، جوان‌گرایی و اعتماد و جوانان در ستاد اجرایی را یک ظرفیت و پتانسیل دانست و افزود: اعتماد به جوانان رویکرد دولت سیزدهم بوده و حداقل در دولت های اخیر این رویکرد وجود نداشته یا در کمترین میزان بوده است.

    وی در ادامه، نوآوری را محصول توجه به ظرفیت جوانان و جوان‌گرایی دانست که در این ستاد وجود دارد و افزود:  علاج مشکلات اقتصادی کشور پیاده سازی سیاست های  اقتصاد مقاومتی است و مادامی که این سیاست ها محقق نشود همچنان با مشکل مواجه خواهیم بود و پیاده سازی آن موجب تسهیل و رونق در تولید خواهد شد.

    مخلص الائمه با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی دارای دو رکن اقتصاد مردمی و اقتصاد دانش بنیان است، تصریح کرد: این واحد تولیدی که مورد بهره برداری قرار می‌گیرد در قالب شرکت دانش بنیان فعالیت می کند که نوع فعالیت و تولید در آن، از ارکان اقتصاد مقاومتی است.

    وی در ادامه گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان مرکزی همکاری مناسبی با حوزه های عمرانی، محرومیت زدایی، فعالیت های اقتصادی و اجتماعی داشته که شایسته قدردانی است و مجموعه دولت در استان با رفع موانع سرمایه گذاری، از فعالیت های دانش بنیان و توسعه آن توسط ستاد اجرایی حمایت خواهد کرد.

    استاندار مرکزی افزود: تنش آبی که در شهرستان زرندیه وجود داشت با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و شرکت آبفای استان برطرف شد و پروژه های دیگری نیز با حضور فعال این ستاد در استان در دست اجراست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر