ایران اقدام به سرمایه گذاری در معادن سنگ آهن افغانستان می کند

عصر معدن- ایران قصد دارد در معدن سنگان استان هرات، واقع در مناطق مرزی بین ایران و افغانستان سرمایه گذاری کند.;

ایران اقدام به سرمایه گذاری در معادن سنگ آهن افغانستان می کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل  از کیوان جعفری طهرانی تحلیلگر ارشد بازارهای جهانی و داخلی سنگ‌آهن و فولاد، رسانه های افغانستان گزارش داده اند که ایران قصد دارد در معدن سنگان استان هرات، واقع در مناطق مرزی بین ایران و افغانستان سرمایه گذاری کند.

    با توجه به اینکه ذخایر سنگ آهن سنگان در سمت ایران تقریبا در حال کاهش است، ایران مایل است که در معادن سنگ آهن بخش افغانستان سرمایه گذاری کند تا نیازهای خود را برای کارخانجات خود تامین کند.

    این دو کشور هنوز درخصوص فرآوری موادمعدنی به توافق نرسیده اند. نرگس نهان؛ وزیر معادن و پترولیوم افغانستان اعلام کرده براساس سیاست این کشور، منابع معدنی استخراج شده باید در داخل خاک افغانستان فرآوری شوند.

    همچنین محمد رضا بهرامی، سفیر ایران در کابل در ماه گذشته گفت: این دو کشور مذاکراتی درباره سرمایه گذاری ایران در بخش معدن افغانستان را آغاز کرده اند.

    فایننشیال تریبون در ادامه این گزارش به نقل از این تحلیلگر بازارهای بین المللی سنگ آهن و فولاد نوشت: ایران در سال گذشته شمسی (1396) در مجموع 20 میلیون و 670 هزار تن سنگ آهن صادر کرد که چین همچنان مقصد اصلی این صادرات بوده است. چین بالغ بر 19 میلیون و 660 هزار تن از سنگ آهن ایران را وارد کرده است.

     مالزی با 313 هزار و 150 تن، روسیه با 44 هزار تن، امارات با 30 هزار تن، پاکستان با 25 هزار تن و سایر کشورها با 607 هزار و 365 هزار تن سایر مقاصد صادراتی ایران بودند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر