هفت ماهه امسال؛

تولید کاتد مس به ۱۶۲.۷ هزار تن رسید

عصر معدن- تولید کاتد مس در هفت ماهه امسال با رشد ۶ درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال به رقم ۱۶۲ هزار و ۷۳۰ تن رسید که توسط واحدهای پالایشگاه و لیچینگ سرچشمه و میدوک کرمان تولید شد.;

تولید کاتد مس به ۱۶۲.۷ هزار تن رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، برپایه داده‌های مورد بررسی واحدهای یاد شده، تولید واحد لیچینگ مس میدوک در هفت ماهه امسال به رقم 58 هزار و 660 تن رسید که رشد 14 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته ثبت کرد.

    ضمن اینکه مس میدوک در بخش پالایشگاه در مهرماه با رقم هشت هزار و 276 تن در مقایسه با ماه مشابه در سال 98 افزایش هشت درصدی داشت که بیشترین رشد را ثبت کرد.

    رشد 12 درصدی آند

    آمارهای مورد بررسی گویای آن است که در دوره این گزارش، تولید مس آند به رقم 205 هزار و 110 تن رسید که نسبت به هفت ماهه ابتدایی پارسال 12 درصد افزایش بازدهی را نشان می‌دهد.

    مهرماه 99 واحدهای مس سرچشمه و خاتون‌آباد (کرمان) 25 هزار و 574 تن آند تولید کردند که در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته 32 درصد رشد دارد.

    گذر تولید کنسانتره مس از رقم 706.8 هزار تن

    تولید کنسانتره مس در دوره هفت ماهه امسال به رقم 706 هزار و 816 تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال 98 افزایش دو درصدی نشان می‌دهد. این امر حاصل عملکرد واحدهای تغلیظ مس میدوک، سونگون (آذربایجان شرقی)، سرچشمه ، چهل کوره ( سیستان و بلوچستان)، مزرعه (آذربایجان شرقی) و 500 تنی بود.

    میزان کنسانتره مس تولیدی در مهرماه امسال در واحدهای مورد بررسی حاکی از تولید 107 هزار و 192 تن است که در مقایسه با ماه مشابه پارسال رشد پنج درصدی را ثبت کرد.

    به گزارش ایرنا، هفت ماهه امسال 102 میلیون و 916 هزار تن سنگ مس از معادن مربوطه استخراج شد که نسبت به برنامه پیش‌بینی شده برای امسال افزایش سه درصدی دارد.

    همچنین تولید کاتد مس در 6 ماهه امسال افزون بر 139 هزار و 899 تن بود که نسبت به مدت مشابه سال 98 افزایش 6 درصدی داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر